Chevrolet cruze je najnovejša limuzina, namenjena predvsem evropskim kupcem. Foto: Chevrolet
Chevrolet cruze je najnovejša limuzina, namenjena predvsem evropskim kupcem. Foto: Chevrolet
Chevrolet Cruze
Cruze je - oblikovno in tudi kar zadeva izdelavo - uspešen korak naprej. Foto: Chevrolet
Chevrolet Cruze
Tudi v notranjosti je izdelava dobra. Nekaj pridiha plastičnosti je še vedno prisotnega, a nič več ali manj kot pri konkurenci. Foto: Chevrolet

Zunanja oblika je vsaj korektna, če že ne zelo spodobna, avtomobil deluje resno in kompaktno.

Dolžina 460 cm ga postavlja recimo blizu kakšne škode octavie (ali pa nekam med limuzinsko mazdo 3 in mazdo 6) in tudi po prostornosti in udobnosti bi prišli kar blizu, čeprav bi glede na zunanjo podobo skoraj pričakovali kakšen centimeter več prostora za kolena zadaj sedečih – no, tudi 450 litrov prostora v prtljažniku ni ravno presežek – in ko zapremo prtljažni pokrov, še vedno slišimo glasen visok kovinski zven, nekdaj značilen za cenena vozila, a zdaj še zelo redko slišan. Sicer na splošno cruze ne deluje nič kaj bolj plastično kot konkurentje, izdelava sama pa se zdi dokaj dobra in natančna.

Na preizkušnji tokrat bencinska in dizelska različica
Preizkušali smo dva modela zapored: prvega z dvolitrskim 110-kilovatnim dizelskim motorjem VCDi, ki ga pelje 5-stopenjski ročni menjalnik, in drugega z 1,8-litrskim bencinskim motorjem, ki zmore 104 kW in je bil opremljen s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Za dizelskega smo ugotovili, da je tja do kakšnih 1.800 vrtljajev zelo nagajiv in neodziven, tako imenovana turbo luknja je zelo občutna, potem pa odločno in gladko steče in tudi povprečje porabe kaj dosti ne preseže sedmih litrov. Bencinsko samodejna kombinacija seveda prinese višje povprečje porabe, menjalnik ni ravno zadnji dosežek tehnike, odziva se neodločno, povzroča glasno delovanje motorja …

Pod črto: malo manj bogato opremljena različica zna biti zanimiva ponudba
Testna cruza z oznako opreme LT predstavljata vrh ponudbe – zato sta tudi ceni prek 18 oziroma v dizelski različici že blizu 20 tisoč evrov. Ker avtomobil deluje dokaj udobno, prostorno in "družinsko" - nekako je namenjen ljudem, ki se radi vozijo počasi, umirjeno in solidno -, si upamo razmišljati, da zna biti za marsikoga zanimiva ponudba. Recimo s šibkejšim 1,6-litrskim bencinskim motorjem in z malo manj bogatim paketom opreme, ki pa vsebuje vse kar potrebuje povprečen uporabnik - tak pa se ponuja že za dobrih 13 tisoč.