Pri Toyoti za zdaj o kazni še molčijo. Odločitev morajo sicer sprejeti do konca dneva. Foto: EPA
Pri Toyoti za zdaj o kazni še molčijo. Odločitev morajo sicer sprejeti do konca dneva. Foto: EPA

Japonski avomobilistični velikan sicer zanika, da je kršil zakonodajo. Toyota naj bi se za sprejetje kazni odločila, saj je v javnost že pred tem pricurljala novica, da so za težave s stopalko v podjetju vedeli že od septembra, poziv za odpoklic vozil pa so izdali šele januarja.

Po ameriškem zveznem zakonu morajo izdelovalci avtomobilov vlado oz. ministrstvo v petih delovnih dneh obvestiti o možnosti kakšne napake ali težave pri delovanju vozila. Ameriški minister za promet Ray LaHood je ob najavi najvišje kazni, ki jo je ameriško prometno ministrstvo kadar koli izreklo kakšnemu avtomobilskemu podjetju, dejal, da je Toyota "potrošnike postavila v tveganje".

S sprejetjem plačila kazni se bo podjetje izognilo tožbi na sodišču, a bo posredno priznalo, da je za napake vedelo, in tako prevzelo tudi odgovornost zanje.

V ZDA več kot dva milijona odpoklicev
Kot smo že poročali, je Toyota januarja odpoklicala 2,3 milijona vozil v ZDA, ker so ugotovili, da stopalka za plin na zelo priljubljenih camryjih in corollah ne deluje tako, kot bi morala - da se torej ne vrne v prvotni položaj. Japonski velikan je moral skupno odpoklicati več kot osem milijonov vozil po vsem svetu, predvsem zaradi težav s pospeševanjem in, pri priusu, tudi z zaviranjem.

Toyota je pozneje, na zahtevo prometnega ministrstva, posredovala vse dokumente, povezane z okvarami. Na podlagi teh je ministrstvo ugotovilo, da je japonski velikan za vse te težave izvedel najpozneje 29. septembra.