Projekt Visio.M je majhno električno vozilo z dostopno ceno za množice, ki je varno, udobno in s spodobnim dosegom.
Pri razvoju konceptnega vozila so znanje združili raziskovalci Tehniške univerze v Münchnu (TUM) in avtomobilski strokovnjaki za električna vozila. Rezultat je projekt Visio.M. Snovalci so avtomobil ob nemški denarni pomoči v višini 7,1-milijona evrov razvijali zadnji dve leti in pol, zdaj pa so ga javnosti razkrili na salonu električne mobilnosti eCarTec v Münchnu.
Lahek in aerodinamičen
Dvosedežni visio.M lahko s polno litij-ionsko baterijo s kapaciteto 13,5 kWh, nameščeno za sedeži, prevozi 160 kilometrov poti. Baterijo se na klasični 230-voltni vtičnici polni tri do štiri ure. Koeficient zračnega upora je le 0,24. Brez baterije tehta 450 kilogramov, z baterijo še 85 kilogramov več. To elektromotorju z močjo 15 kilovatov omogoča najvišjo hitrost 120 km/h.
Narejen je iz lahkih kompozitnih materialov, karbonska vlakna dopolnjuje ojačana plastika, okna so iz polikarbonata in so za polovico lažja kot klasična stekla, premazana pa so s posebnim premazom, odpornim na zunanje vremenske vplive in praske.
Vsak kilogram šteje
"Nizka masa je ključna za električna vozila," pravi profesor Markus Lienkamp, vodja inštituta za avtomobilsko tehnologijo na TUM, ki dodaja: "Vsak dodaten kilogram pomeni, da mora biti baterija zmogljivejša, da bi dosegli enak doseg, hkrati pa se z vsakim dodatnim kilogramom višajo tudi stroški."
Lastnosti so podobne kvadriciklu renault twizy, ki pa je mešanica med skuterjem - voznik in sopotnik sedita eden za drugim - in avtomobilom - ima štiri kolesa in volan, nima pa sistema ogrevanja in stranskih stekel.
Visio.M je avtomobil za dva, ki sedita eden ob drugem, prostora pa je dovolj tudi za osebno prtljago. Še pomembneje je, da ponuja enake vsebine kot klasična osebna vozila, od ekrana na dotik, navigacije, do učinkovitega klimatskega sistema in asistenčnih varnostnih sistemov. Kamera na vetrobranskem steklu prikazuje 360-stopinjsko okolico vozila in z vgrajenimi senzorji pravočasno opozarja na nevarnost trka.
Napredni varnostni pasovi
Za prodor na ceste je pomembna varnost, zato so mu v blatnike in vrata vgradili dodatne zračne blazine, vrata so narejena tako, da ob morebitnem trku absorbirajo energijo, prilagodljivi varnostni pasovi poskrbijo, da se ob močnem zaviranju sile na telo porazdelijo pravilno.
Raziskovalci so prepričani, da bodo stroški lastništva, ko bo vozilo izdelano, nižji kot pri vozilu z agregatom na notranje izgorevanje, hkrati pa poudarjajo, da jih od serijske različice loči še veliko dela.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje