Kino Šiška je letos postregla s celo vrsto lepih glasbenih presenečenj: Florence and The Machine, White Lies, New Young Pony Club, Caribou, Yan Tiersen, Tricky, če izpostavimo le nekatere. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Kino Šiška je letos postregla s celo vrsto lepih glasbenih presenečenj: Florence and The Machine, White Lies, New Young Pony Club, Caribou, Yan Tiersen, Tricky, če izpostavimo le nekatere. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Akrapović s Hladnim pivom
Akrapovića je v letošnjem letu najbolj navdušila britanska skupina 65daysofstatic. Foto: Osebni Arhiv Miroslava Akrapovića
Med pregledi leta se v vrh nenehno postavlja album High Violet ameriške skupine The national. Nam najbližje so bili novembra v Zagrebu. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Tahita Bulmner - novodobna rock boginja na čelu New Young Pony Club, ki so v Kino Šiška gostovali junija. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Akrapović bo skušal leta 2012 okrepiti mariborsko koncertno sceno. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic

Za leto 2011 se vseeno napovedujejo lepši časi - vračajo se namreč Videospotnice, Aritmija in Brane Rončel, ki bodo potešili urbanejšo ciljno publiko.
Za volanom Aritmije bo tudi Akrapović, ki ima v teh dneh dela čez glavo: je svetovalec za neklasično glasbo Maribor: Evropska prestolnica kulture 2012, glasbeni recenzent za številne revije in priloge, pa tudi dežurni MMC-jev glasbeni kritik.
Akrapovića smo ob koncu leta povprašali po njegovem izboru najboljših in najvidnejših v glasbi 2010.



Kritiki si niso enotni, kateri je bil album leta. Med najpogosteje omenjenimi sta High Violet (The National) in The Suburbs (Arcade Fire). S čim sta obe, sicer že uveljavljeni skupini, tokrat tako zadeli v črno? Kateri so bili po tvojem izboru najboljši albumi letošnjega leta?
Popolnoma se strinjam s tabo! Obe skupini sta s svojimi letošnjimi albumi "zadeli v črno" - Arcade Fire so le potrdili status rockovske "lige prvakov" (če parafraziram istoimensko nogometno); The National pa so z albumom High Violet stopili na točko, ko jih kritiki z razlogom primerjamo s skupino R.E.M.. Seveda, v popolnoma različnem vsebinskem kontekstu, toda z istim globalnim nabojem prodora in uspeha. In to bi lahko bil tudi moj izbor najboljših diskografskih del v letu 2010, če ne bi dobil v roke albuma We Are Exploding Anyway sheffieldske skupine 65daysofstatic. To je moj album leta in to je tudi moja skupina leta! Ko postindustrijska rocksimfonija stopi v 21. stoletje in, k sreči, ne sliši na ime Muse!!!
Kaj pa novinci? Na katere je vredno biti pozoren, katere bi izpostavil?
Zagotovo na supersonični ženski kvartet Warpaint; tehno hard core duet Sleigh Bells, izjemno kantavtorko Zolo Jesus, ki bi jo za duet lahko le prosila tako Beck in tudi na Nick Cav, če bi želela ustvarjalno injekcijo; in neverjetna vokalno-inštrumentalna skupina Surfer Blood iz floridskega kopališča West Palm Beach, ki po moje proizvaja pri ameriških resnih glasbenih privržencih enake občutke, kot so jih pri nas nekoč proizvajali VIS Idoli.
Letos je bila koncertna suša pri nas končno malce prekinjena. Kateri koncert bi izpostavil kot koncert leta?
New Young Pony Club, Kino Šiška. Lahko bi (na)pisal cel esej o tej skupini in tem koncertu … Dekleta so rekla, da ob prvi priložnosti pridejo nazaj. Ne vem, kako promotorjem koncertov in mobilnim producentom glasb "brez razloga" ni jasno, da morajo oni zagrabiti ali biti pobudniki takšne "priložnosti", ki nam jo je omenila pevka skupine Tahita Bulmer.
Veliko je bilo letos govora o popfenomenih tipa Justin Bieber, Kesha, Lady GaGa ipd. Če pogledaš te primere, kakšen se ti zdi, da je danes recept za uspeh?
Recept je vedno isti. Ko pride do krize, takšne ali drugačne, v glasbeni industriji zmagujejo najbolj drzni, kontroverzni in intelektualno podkovani – danes je to zagotovo Lady GaGa! Glede na to, da jo vseskozi spremlja ta neumna primerjava z Madonno, pa sem prepričan, da je Lady GaGa prav zaradi svoje razgledanosti, ozaveščenosti in inteligence v boljšem položaju kot Madonna ob svojem začetnem svetovnem uspehu. Največja zasluga pa gre zagotovo internetu. In ne vem, zakaj se vsi resni glasbeni kroniki in analitiki ukvarjajo s popolnoma nepomembnimi izvajalci, ko gre za t. i. glasbeno revolucijo prek spleta!? Največja zmagovalka spletne glasbene promocije, seveda kot relativno glasbena novinka, je Lady GaGa.
Pred časom sva govorila o stanju glasbe na Slovenskem. Se je v zadnjem letu s Kino Šiško (pogojno še Indie večeri v Ortu) morda vseeno kaj premaknilo naprej?
To sploh ni vprašanje! Lahko samo preštejete število koncertov, ki so jih producirali sami ali so odstopili prostor drugim promotorjem ter imena nastopajočih. Že dolgo Ljubljana in Slovenija ni bila konkurenčna drugim evropskim metropolam. In takšen ritem je treba ohraniti. Kajti v Kino Šiška ni šlo za produkcijsko in finančno zahtevne koncerte; toda glede skoraj več kot petletne koncertne suše, vsaj kar se tiče tovrstne sodobne indie produkcije, smo videli, da publika je. In publika ve približno enako ali celo več kot mi, ki se profesionalno analitično in kritiško ukvarjamo z njo. In povsod na svetu ima publika prav!
Kot svetovalec za neklasično glasbo EPK 2012 Maribor – Maribor evropska prestolnica kulture 2012 – nam lahko izdaš, koga si boš prizadeval pripeljati na Štajersko?
Laurie Anderson
! V okviru njene koncertne promocije zadnjega albuma Homeland. Kar bi seveda pomenilo, glede pomembnosti mariborskega leta evropske kulturne prestolnice, tudi obisk njenega soproga Louja Reeda. In seveda, producenta njene zadnje plošče, Kierena Hebdena ali večini bolj znanega kot Four Tet. Z enim udarcem, tri muhe!
Mnogi se razburjajo, da slovenskim bralcem vsiljuješ svoj tip glasbe (tj. alternativa) in da zanemarjaš cel kup glasbene produkcije. Kako bi jim odgovoril?
Odgovor naj si preberejo iz naslednjega stavka, ki mi ga že vrsto let postrežejo moji glasbeno-novinarski kolegi, ki resnično pišejo o alternativni, underground glasbi: "Miroslav, ti obravnavaš le popglasbo!".
RTV SLO v zadnjih letih nima nobene prave glasbene oddaje. Drugo leto se vrača Aritmija, Rončel ... Kako je prišlo do tega, da gre krivulja končno spet navzgor in ali misliš, da si RTV SLO spet lahko pridobi ugled pri dotični ciljni publiki?
To ni vprašanje zame. To je vprašanje za sociologe in zgodovinarje. In bi se moralo pravzaprav glasiti: "Zakaj sploh ni bilo na RTV Sloveniji oddaj za popularno glasbo?" Popularna glasba je politično sporna? Ne poznam države v EU-ju, ki bi morala odgovarjati na takšno vprašanje!