Z dogodki ob barbikini 50-letnici želijo pri Matellu, največjem izdelovalcu igrač na svetu, slovito lutko znova narediti modno in povečati šepavo prodajo. Foto: EPA
Z dogodki ob barbikini 50-letnici želijo pri Matellu, največjem izdelovalcu igrač na svetu, slovito lutko znova narediti modno in povečati šepavo prodajo. Foto: EPA
Barbie in Ken
Modna revija je potekala na valentinovo, zato na modni brvi ni manjkal niti Barbiejin spremljevalec Ken, na majici njegove barbike pa je pisalo: Vsak(a) potrebuje svojega Kena. Foto: EPA

Barbika letos praznuje abrahama, a za slovito lutko se še vedno obračajo glave. Tokrat so se manekenke, napravljene kot barbike, v kreacijah zvenečih oblikovalskih imen sprehodile po brvi newyorškega tedna mode. Na težko pričakovani reviji, ki je del celoletnega praznovanja barbikinega okroglega jubileja, se je kar gnetlo modnih navdušencev.
Barbika včeraj, danes, jutri
Po dvigu zavese (rožnate, seveda!) so najprej prikazali videoposnetke barbik čez leta, nato pa se je po modni pisti sprehodila prva manekenka v črno-belih kopalkah, kot jih je nosila prva generacija takrat še brez izjeme svetlolasih lutk. Sledile so ji lepotice v oblekah, pod katere se je podpisalo 50 najbolj zvenečih imen v svetu mode, kot so Vera Wang, Badgley Mischka, Tommy Hilfiger in Calvin Klein.
Hilfiger je v izjavi za javnost zapisal: "Barbika je prava ameriška ikona. Predstavlja prvi stik ženske s slogom, presega generacije in kulture. V modnem svetu ima posebno mesto in je navdih mnogim oblikovalcem."
Oprave so upodabljale preteklost, sedanjost in prihodnost videza slavne lutke, prevladovale so črna, rdeča in rožnata barva, pričeske pa so zajele širok razpon: od značilnega dolgega platinasto blond konjskega repa do futurističnega videza. Barbika že dolgo ni več na voljo le v "stereotipni" svetlolasi izvedbi, med drugim so se zato po modni brvi sprehodile tudi temnopolte lepotice in dolgonoge manekenke azijskega porekla.
Da barbika ne bi utonila v pozabo ...
Modna predstava je eden mnogih korakov, za katere so se pri Matellu odločili, da bi na novo oživili podobo svoje znamenite lutke, predvsem pri starejših dekletih, ki so barbike zamenjale z drznejšimi lutkami znamke Bratz ali pa kar z videoigricami in drugimi elektronskimi pogruntavščinami.
Za letos Matell načrtuje še odprtje trgovine Barbie v Šanghaju, razstavo na temo Barbie v Parizu in štiridnevno konvencijo zbirateljev barbik v ameriški prestolnici.

A. K.

Utrinke z modne revije, posvečene 50-letnici lutke barbike, si oglejte v fotogaleriji: