Lanska neverjetna uspešnica z imenom Jade (Žad) je dobila še enega naslednika. Jesen in zima sta prinesla Particuliere, izjemno priljubljeni odtenek laka v "gobasti" barvi, ki so ga nosile vse omembe vredne modne ikone in navadne smrtnice, ki se jim je uspelo preriniti na katero od čakalnih vrst v drogerijah, za letošnja pomlad in poletje pa so pri sloviti hiši Chanel ustvarili tri nove ekskluzivne odtenke, med katerimi je tudi nouvelle vague - "pretresljivo turkizni" odtenek laka za nohte, ki bi se brez težav znašel v kakšnem delu Andyja Warhola.
Evforija zaradi drobcene stekleničke
Da, boter poparta bi bil navdušen: drobcena steklenička laka za nothe je (spet) povzročila evforijo. A, kot se je že Warhol muzal fascinantnemu delovanju mehanizma slave, je univerzalna privlačnost barve, kakršna je (bila - že davno je razprodana!) jade, pove veliko o načinu delovanja modnega sveta.
Nouvelle vague morda je "nova" barva (no, niti ne, saj je na police drogerij drugod po svetu prišla že v začetku pomladi), a pri njej ni nič prepuščeno naključju. Je le del prefinjene in mojstrsko vodene tržne strategije vplivnega oddelka za kozmetiko elitne modne hiše. Veliko je odvisno od uspeha te male stekleničke.
Ne gre le za čakalne vrste ali nore cene na eBayu ali ponaredke, ki so se pojavili kot gobe po dežju, gre za dodano vrednost, ki jo razprodajanje ene barve za drugo, daje znamkam, kakršna je Chanel (ali pač katera koli druga). A Chanel že tako nima razloga za strah pred propadom. Kljub zloglasni recesiji.
Zaželenost je ključna sestavina vsake modne kolekcije: to in ekskluzivnost. Nouvelle vague, tako kot jade, je namreč barva laka, ki je na police prišla v omejeni izdaji, tako da mu bo vrednost narasla, ko bodo zaloge pošle. In so po svetu že davno.
Turkizna za turkizno poletje
Uspeh odtenku Jade pripisujejo predvsem zato, ker je bil sestavni del kolekcije Karla Lagerfelda in se je čudovito skladal s čudovitimi kosi nakita iz žada. Povedano drugače, bil je modno smiseln.
Tudi nouvelle vague ni kar naključno izbrana barva iz Pantonejeve knjižice - ne, gotovo ni naključje, saj so pri slavnem inštitutu za barve letošnje poletje označili za "poletje turkizne barve".
Barva nouvelle vague se je, tako kot druge genialne zamislice pred njo, porodila v glavi Petra Phillipsa, kreativnega vodje kozmetike pri Chanelu in moža, ki nežno in spoštljivo, a drzno premika meje znamke, ki je že desetletja sinonim za eleganco in svetovljanski "šik". Njegovo delo je zanimiva mešanica tradicionalnega in nekonvencionalnega. Phillipsova zadnja kolekcija začasnih tetovaž na primer temelji na arhivskih kosih prefinjeno elegantnega Chanelovega nakita, hkrati pa ima "rockerski" šik.
Njegov novi lak je del kolekcije, ki skupaj z dvema odtenkoma rožnate - nežnim mistralom in drznejšim riviero - nosi v sebi duh retroestetike, v slogu "razočarane gospodinje" 60. let, kakršen je lik Betty Draper iz Mad Men - elegance in uporništva hkrati. Povedano drugače: to ni le lak za nohte, to je Chanelov lak za nohte.
Teorija: recesija
In zakaj so laki za nohte postali novi vroči modni dodatki? Zakaj se ženske, ki pač ne živijo na straneh modnih revij, poznavalsko muzajo, ko pri sotrpinki - vendarle se je morala "prikomolčiti" prek horde drugih modnih navdušenk - na stranišču opazijo, da nosi "gobasti" particuliere?
Najbolj priročna teorija je recesija. Redko kdo si lahko privošči Chanelov kostim ali torbico, lak pa se vseeno da (če ste dovolj hitri) kupiti. Pa čeprav je na njem nalepka s ceno pregrešnih 20 evrov. A to je pač - Chanel!
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje