Slovenija naj bi se po ugotovitvah STO-ja v Evropi in izven nje vse bolj uveljavljala kot destinacija z dobrim razmerjem med ceno in kakovostjo ponujene turistične storitve. Foto: MMC RTV SLO
Slovenija naj bi se po ugotovitvah STO-ja v Evropi in izven nje vse bolj uveljavljala kot destinacija z dobrim razmerjem med ceno in kakovostjo ponujene turistične storitve. Foto: MMC RTV SLO

Do konca februarja je bilo po podatkih Statističnega urada RS v slovenskih turističnih nastanitvenih objektih evidentiranih 281.071 prihodov turistov in 952.362 prenočitev. Skupno število prenočitev je bilo za dva odstotka manjše kot lani v tem obdobju. Število prenočitev domačih turistov se je povečalo za tri odstotke, število prenočitev tujih turistov pa zmanjšalo za šest odstotkov.

Med turističnimi prenočitvami je bilo do konca februarja 48 odstotkov tujskih prenočitev. 71 odstotkov vseh tujskih prenočitev so prispevali turisti iz šestih držav. Iz Italije je v Sloveniji prenočilo 26 odstotkov vseh turistov, iz sosednje Hrvaške 20 odstotkov, 10 odstotkov iz Avstrije, šest odstotkov iz Velike Britanije, iz Srbije pet odstotkov in štirje odstotki iz Madžarske.

Slovenija zanimiva za goste iz bližnje Italije
Italija tako po številu gostov kot tudi njihovih prenočitev ostaja na prvem mestu emitivnih trgov slovenskega turizma, število nočitev italijanskih gostov se je v primerjavi s prvima dvema mesecema lanskega leta povečalo za 10 odstotkov. Kriza se tako v primeru Italije kaže kot priložnost za bližnje emitivne trge, saj Slovenija kot turistična destinacija postaja zelo zanimiva predvsem za goste iz Furlanije, Veneta in Emilie Romagne, so v sporočilu za javnost zapisali v Slovenski turistični organizaciji (STO).

V te tri bližnje italijanske pokrajine bo STO v naslednjem letu usmerila večino marketinških aktivnosti na italijanskem trgu, ob upoštevanju, da se v tej gospodarski klimi tudi turizem sooča z drugačnimi merili in je prisiljen iskati bolj inovativne strategije.

Rast števila domačih gostov; tuji ostajajo aktualni
Kljub zmanjšanemu povpraševanju iz ostalih bližnjih tujih trgov (Avstrija, Nemčija), ostaja STO optimističen, saj beleži tako rast števila domačih gostov (za dva odstotka) kot tudi nočitev (za tri odstotke), ki jih ustvarijo domači gostje. S tem namenom je STO okrepil promocijo slovenske turistične ponudbe na domačem trgu, vendar ne na račun promocije Slovenije na tujih trgih.

Glede tujih trgov si STO prizadeva za ohranitev položaja na tradicionalno pomembnih trgih, hkrati pa so povečali tudi število trgov, na katerih krepijo tržno-promocijske dejavnosti. Pri teh gre za emitivne trge slovenskega turizma, kjer pričakujejo manjši negativni vpliv globalne finančne krize (Poljska, Slovaška, Češka, Hrvaška, Srbija, Španija in Rusija), ambicioznejši pa bo tudi nastop STO-ja na azijskih trgih).

Hkrati si v okviru aktivnosti promocije Slovenije in slovenskega turizma na tujih trgih STO prizadeva za povečanje prepoznavnosti Slovenije na evropskem in svetovnem zemljevidu ter za uveljavitev kakovostne turistične ponudbe, ki lahko zadovolji tudi najzahtevnejše goste. Slovenija se v Evropi in izven nje vse bolj uveljavlja kot destinacija z dobrim razmerjem med ceno in kakovostjo ponujene turistične storitve, zaključujejo v STO-ju.

A. K.