Nova linija berlinske podzemne železnice prečka tudi območje, ki je bilo v času hladne vojne nikogaršnje ozemlje med Vzhodnim in Zahodnim Berlinom. Foto: EPA
Nova linija berlinske podzemne železnice prečka tudi območje, ki je bilo v času hladne vojne nikogaršnje ozemlje med Vzhodnim in Zahodnim Berlinom. Foto: EPA

Zdaj sta glavna postaja in osrednja berlinska znamenitost oddaljeni le tri minute. Nova linija, poimenovana Kanclerjeva železnica, je stala osupljivih 320 milijonov evrov.

Takšno ime je linija, ki ima le tri postaje, dobila, ker vozi mimo berlinske vladne četrti. Nova povezava U-55 je zapolnila pomembno vrzel v mreži berlinske podzemne železnice, saj glavna železniška postaja nemške prestolnice do zdaj ni imela postaje podzemne železnice.

Poklon okrogli obletnici padca zidu
Linija, ki so jo gradili 14 let, med drugim prečka območje, ki je bilo v času hladne vojne nikogaršnje ozemlje med Vzhodnim in Zahodnim Berlinom. U-55 se tako tudi poklanja spominu na obdobje med letoma 1961 in 1989, ko je mesto ločeval Berlinski zid. 20. obletnico padca zidu bodo Berlinčani praznovali 9. novembra letos, uradno pa sta se Nemčiji spet združili 3. oktobra 1990.

Linijo je berlinski župan Klaus Wowereit, ko je opravil prvo vožnjo, označil za "podzemno železnico enotnosti". "Če zid ne bi padel, ta podzemna železnica ne bi bila nikoli zgrajena," je dodal. Na preteklost mesta bodo opozarjali tudi razstavni prostori na postaji na Brandenburških vratih.