Potem ko je Adria od začetka tega meseca iz mariborskega letališča vzpostavila redno letalsko povezavo v London, so se danes v Mariboru za skupno mizo dogovarjali, kako naprej. Po prvotnih načrtih naj bi Adria polete iz Maribora omogočala le do konca septembra, a si tako lastniki kot občine želijo, da se tovrstno sodelovanje jeseni ne bi prekinilo.
Kot je po današnjem sestanku z županom Andrejem Fištravcem povedal predsednik uprave Adrie Mark Anžur, so letala zasedena 70-odstotno, o prihodnosti linije tudi po poletju pa se bodo odločili julija.
"Vidimo, da potencial potnikov tudi na mariborskem letališču obstaja, kar je dobra osnova za razvoj tudi v prihodnje. O nadaljevanju letenja po poletnem obdobju in za naprej bomo dokončne dogovore sklenili do konca julija," je dejal Anžur.
Župan Fištravec je povedal, da so se danes med drugim dogovorili za pripravo marketinškega načrta in programa, s katerim bodo privabili tudi potencialne obiskovalce iz Velike Britanije. Nosilec tega projekta bo po njegovih besedah mariborski zavod za turizem, ki se bo promocije lotil z regijskimi ponudniki turističnih zmogljivosti.
Ob tem bo Aerodrom Maribor v sodelovanju z mariborsko občino in občino Hoče-Slivnica, kjer je sedež letališča, vzpostavil model nekakšnega rizičnega sklada, ki bi omogočal nadaljnje sodelovanje z Adrio tudi v naslednjem letu.
"Turistično gospodarstvo v regiji in lokalne skupnosti, ki si obetamo korist od prihodov tujih gostov, bi s tem prevzeli del rizika polnjenja letala," je dejal Fištravec in pojasnil, da bi tako drugi deležniki del rizika prevzeli z ramen Adrie in Delavske hranilnice kot lastnika Aerodroma Maribor.
Rok za odločitev o tovrstnem skladu so si zadali v juliju, natančnih številk pa za zdaj niso obrazložili. Osnovna projekcija za že vzpostavljeno linijo z Londonom po Fištravčevih besedah predvideva približno milijon evrov ali manj, če bi že naslednje leto razvili pet linij in bi eno letalo imelo domicil v Mariboru, pa bi morali poskrbeti za približno tri milijone evrov.
Odločitev Adrie za nadaljnje letenje z mariborskega letališča bo najverjetneje odvisna tudi od ustanovitve tega sklada, kar je med vrsticami potrdil tudi Anžur, a za zdaj podrobneje tega ni želel komentirati.
Prvi mož Delavske hranilnice Jože Stegne je zatrdil, da kot lastniki Aerodroma Maribor delajo vse ta to, da dobijo koncesijo za upravljanje letališča in da tja vrnejo življenje. Prva linija je dober obet, a po njegovem mnenju to še ni čas za odpiranje penine.
"Linija mora postati stalna, za kar si bomo prizadevali, dodati ji moramo nove, bodisi z Adrio ali s kom drugim, v zagotavljanje pogojev pa moramo vključiti lokalno turistično in preostalo gospodarstvo," je dejal Stegne in potrdil, da sami zagotovo niso dolgoročen lastnik, zato iščejo strateške partnerje, ki bodo v Maribor pripeljali nove mednarodne in morda tudi čezoceanske linije.
Glede načrtovanega sklada je Stegne povedal, da bo njegov nosilec na začetku družba Aerodrom Maribor, saj je bilo že na začetku dogovorjeno, da si tveganja polovično razdelijo skupaj z Adrio. Zdaj želijo ta model le še nadgraditi z drugimi deležniki. Od države pa pričakujejo, da bo v kratkem pripravila vse potrebno za podelitev dolgoročne koncesije.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje