Kot je pokazala raziskava neodvisne organizacije Centre for Economics and Business Research (CEBR) s sedežem v Londonu, so evropska mesta najuspešnejša pri uveljavljanju novih načinov in strategij, s katerimi želijo javni promet očistiti izpustov toplogrednih plinov, s tem pa vsaj nekoliko ustaviti podnebne spremembe in zmanjšati onesnaženost zraka. Med deseterico je namreč kar osem evropskih prestolnic, edina neevropska predstavnika sta Tokio in Seul.
Pri CEBR-ju so to, kako zelen je danes javni promet in kakšne so napovedane spremembe, proučili pri 35 mestih po svetu.
"Oslo se bo kmalu lahko pohvalil s tem, da javni mestni promet v zrak ne bo spuščal toplogrednih plinov," so zapisali in dodali, da podzemna železnica, tramvaji in avtobusi v mestu že zdaj večinoma uporabljajo vodno energijo, Norveška pa ima tudi najvišjo stopnjo električnih vozil na svetu. Poleg tega mestni svet načrtuje močno omejiti dostop avtomobilov v strogo središče mesta.
Poročilo na drugo mesto uvršča London, čeprav v isti sapi priznava, "da se morda ne zdi primer zelenega mesta vsem prebivalcem". A velika večina uporablja javni promet namesto osebnega avtomobila in so tako med najbolj energetsko učinkovitimi meščani na svetu. "London ima neupravičeno sloves temnega mesta z veliko smoga," so zapisali. Mestna oblast želi do leta 2025 zmanjšati izpuste toplogredih plinov za 60 odstotkov v primerjavi z letom 1990 ter podpira izposojo koles in električna vozila.
Tudi Amsterdam je sprožil več uspešnih kampanj za znižanje ravni izpustov.
Na dnu seznama mest z do okolja prijaznim javnim prometom se je znašel Kairo, tik nad njim pa Nairobi, Mumbaj in Carigrad. Med ameriškimi mesti se je najviše, na 14. mesto, uvrstil San Francisco.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje