Tako je pokazala raziskava, v kateri je sodelovalo po 6.555 žensk (med njimi tudi po deset strokovnjakov za pravice žensk oz. spolno enakopravnost) v vsakem mestu in ki jo je v sodelovanju z britansko raziskovalno ustanovo YouGov opravila fundacija Thomson Reuters.
Ženske iz 15 največjih glavnih mest na svetu in New Yorka (kot najgosteje naseljenega mesta v ZDA) so tako spraševali, ali imajo občutek, da se je ponoči varno voziti s podzemno železnico, ali so med vožnjo že kdaj doživele verbalno ali telesno nadlegovanje, ali zaupajo mimoidočim, da jim bodo pomagali ob morebitnem napadu, in pristojnim, da bodo kaznovali storilce, in podobno.
60 odstotkov jih je doživelo telesno nadlegovanje
Najslabše izkušnje imajo ženske v kolumbijski in mehiški prestolnici, saj je kar 60 odstotkov vprašanih dejalo, da so jih med potovanjem s podzemno železnico moški otipavali in grabili za zadnjico, v New Yorku pa so imele podobno izkušnjo tri od desetih žensk. Ženske v Seulu (peto mesto na lestvici) in Parizu (11. mesto) sicer ugotavljajo, da se ne morejo zanesti na someščane, da bi jim ob napadu priskočili na pomoč - le desetina vprašanih v Seulu in 15 odstotkov Parižank verjame, da bi ji naključni mimoidoči pomagali, če bi se znašle v težavah.
Ob tem v fundaciji Thomson Reuters poudarjajo, da je marsikje opaziti precejšnje izboljšanje varnosti - predvsem v New Yorku, ki se lahko pohvali s kar 75-odstotnim padcem števila kaznivih dejanj v zadnjih 25 letih - kar v največji meri pripisujejo razširjenosti nadzornih kamer.
Ustvarjanje ločenih delov za ženske in moške ni rešitev
Številna azijska velemesta (Tokio, Džakarta, Kuala Lumpur, New Delhi, Manila) pa varnost žensk na javnih prevoznih sredstvih zagotavljajo z vzpostavitvijo "ženskih" in "moških" predelov na vlakih, avtobusih. O podobnem sistemu (skupaj z namestitvijo dodatnih nadzornih kamer in dodatno osvetlitvijo peronov) zadnje čase razmišljajo tudi v Londonu, so pojasnili pri fundaciji, a so jih predvsem strokovnjaki za spolno enakopravnost že napadli - po mnenju Julie Babinard, ki se pri Svetovni banki posveča povezanosti spola in prometa, gre namreč za kratkoročno rešitev, ki "bo le ločevala glede na spol", namesto da bi se lotila reševanja pri temeljnih vprašanjih.
16 največjih prestolnic na svetu (po številu prebivalcev), razporejenih glede to, kako nevarne so za ženske:
1. Bogota
2. Ciudad de Mexico
3. Lima
4. New Delhi
5. Džakarta
6. Buenos Aires
7. Kuala Lumpur
8. Bangkok
9. Moskva
10. Manila
11. Pariz
12. Seul
13. London
14. Peking
15. Tokio
16. New York
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje