Večkabinska žičnica, ki povezuje v sodobno stanovanjsko sosesko preurejena pristaniška skladišča Royal Docks na jugu predela Canning Town ali skoraj rob razstavnega središča ExCel in “polotok” Greenwich z večnamensko dvorano velikanko O2 ali nekdanjo Millenijsko kupolo, traja pet minut. Na enem kilometru se jeklena vrv žičnice avstijskega proizvajalca Doppelmeyr, kakršne Slovenci dobro poznamo s številnih smučišč (nealpinci jo najraje primerjajo s podobno v kolumbijskem Medelinu), povzpne 90 metrov nad rečno gladino. V eni od 34 sočasno uporabljenih kabin je prostora za 10 potnikov.
Tudi ko je vreme oblačno, je pogled navdušujoč. Športno-zabaviščnemu kompleksu v zahodni panorami konkurirajo poslovno-stanovanjski sklop Canary Wharf, londonsko bančno središče s šopom stolpnic, kjer domujejo finančne družbe Credit Suisse, HSBC, Barclays, Citi Group, J.P.Morgan in druge, medtem ko pogled na vzhod zaznamuje osvetljena pristajalna steza petega največjega londonskega letališča City Airport.
Iskanje mecena
Potovanje v eno smer velja 4,3 funta, če uporabljate karto plačaš-kolikor-porabiš Oyster, 3,2. Uradni naziv najnovejše prevozne znamenitosti v britanski prestolnici je Emirates Air Line, kar pomeni, da je to ime izpisano tudi na cestnih smerokazih in drugod. Dubajska letalska družba je za desetletno sponzorstvo odštela 36 milijonov funtov, pri čemer se je pred letom in pol govorilo tudi o stalnem mecenstvu, za kar pa bi izbrani ponudnik moral plačati okrog 170.000 milijonov.
Za primerjavo. Isti arabski letalski prevoznik je lani za ohranitev sponzorskega imena stadiona severnolondonskega nogometnega velikana Arsenal do leta 2028 in pa tudi reklamnega napisa na majicah njegovih nogometašev za pet prihodnji sezon odštel 150 milijonov funtov.
Pod pričakovanji
Gondolska povezava med bregovoma Temze, s katero upravlja londonski mestni promet, je bila odprta junija lani, v povprečju pa jo je do letošnjega februarja v enem tednu uporabilo približno 30.000 potnikov. Število teh je precej pod pričakovanji, saj zadnji izkazi potrjujejo, da se je čez Temzo z gondolo pretekli mesec prepeljalo komaj 16.000 Londončanov in obiskovalcev mesta.
Ob načrtovanju objekta se je govorilo, da naj bi bilo teh celo 70.000, toda ta predvidevanja se nikakor niso uresničila niti med olimpijskimi igrami, ki so se lani povečini odvijale le nekaj kilometrov proč proti severu. Vsekakor velja, da je ob vstopu in ob izstopu iz edine londonske žičnice ves čas njenega dnevnega obratovanja (od 8.00 do 20.00) zelo tiho in mirno - in lepo!
Matjaž Ambrožič
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje