Nova tržna niša naj bi francoskim železnicam pomagala znova obuditi zanimanje za vožnjo z vlakom pri mladih od 18 do 30 let, ki pogosto mislijo, da je vožnja z vlakom precej dolgočasna. Foto: EPA
Nova tržna niša naj bi francoskim železnicam pomagala znova obuditi zanimanje za vožnjo z vlakom pri mladih od 18 do 30 let, ki pogosto mislijo, da je vožnja z vlakom precej dolgočasna. Foto: EPA
Nica
Direktor marketinga Ludovic Bonnet je povedal, da načrt za tovrstne vlake temelji na raziskavah, s katerimi so ugotovili, da bi mladi potovali ponoči, vendar le, če bi bilo takšno potovanje poceni in zabavno hkrati. Ob tem je pripomnil: “Želijo potovati v zabavnem vzdušju in mi jim bomo takšno vzdušje ponudili, še preden bodo prispeli na cilj.” Foto: Reuters

Francoske železnice so se vsekakor domislile dobrega načina, kako k vožnji z vlakom pritegniti čim več mladih potnikov. Ideja o t. i. "žurerskih vlakih" je namenjena predvsem mladim od 18 do 30 let, ki se za potovanje z vlakom ne odločajo ravno pogosto, saj naj bi bila vožnja z njim precej dolgočasna.

Neskončna zabava
To naj bi se po besedah vodstva Société Nationale des Chemins de Fer (SNCF) kmalu spremenilo, saj bodo žurerski vlaki začeli voziti že to poletje, in sicer na relaciji Pariz–Nica, Biarritz in Montpellier, zanje pa bo veljalo le eno pravilo – neskončna zabava. Kot poroča časnik London Times, nameravajo sedanje vagone, ki so opremljeni v precej umirjenih in nevsiljivih barvah in za mlade seveda dolgočasnih, zamenjati z bolj drznimi, na vlaku bo tudi celonočni bar, kjer bodo glasbo vrteli DJ-i, urejena bosta plesišče in celo manjši oder, na katerem se bodo potniki lahko preizkusili v petju, igranju na glasbila ali prebiranju poezije, na voljo pa bodo tudi različne videoigrice. Novi vlaki prav tako ne bodo imeli klasičnih zaprtih kupejev, ampak bodo vsi vagoni nekakšni 'lounge' s pridušeno svetlobo in z umirjeno glasbo, namenjeni medsebojnemu spoznavanju potnikov.

"Najbolj vroče" bo poleti
Po besedah predstavnikov francoskih železnic naj bi žurerski vlaki z bolj uradnim imenom iDnight poleti in jeseni vozili vsak konec tedna, julija in avgusta pa celo vsak dan. Zelo verjetno je, da bo pozimi, tudi zaradi zmanjšanega števila turistov, vlak "počival" in nato znova zaživel poleti. Cene vozovnic naj bi se gibale od 15 do 20 evrov navzgor, obstaja pa majhen trik. Vlaki vozijo le ponoči in so brez postelj, do cilja pa potrebujejo več časa, saj morajo ponoči zaradi hrupnega motorja upoštevati omejitev hitrosti. Najbrž pa vse to za mlade, željne zabave, niti ni pomembno.

K. S.