Applu na poti osvajanja Kitajske stoji predvsem južnokorejski Samsung, ki ponuja cenovno ugodnejše telefone. Foto: Reuters
Applu na poti osvajanja Kitajske stoji predvsem južnokorejski Samsung, ki ponuja cenovno ugodnejše telefone. Foto: Reuters

Dogovor bo dal Applu dal nov zagon in mu prinesel na milijone dolarjev zaslužka, saj ima China Mobile kar okoli 760 milijonov uporabnikov, v začetku meseca pa je podjetje postalo eno izmed treh, ki so mu kitajske oblasti podelile prve licence za omrežje 4G. Kitajska ob tem velja za največje tržišče pametnih telefonov na svetu, saj tovrstne naprave uporablja kar 1,2 milijarde ljudi.

Do zdaj uporabniki China Mobila niso mogli uporabljati iPhonov, saj njihova tehnologija 3G ni bila usklajena z Applovo opremo, a omrežje 4G bo delovalo z iPhonovima modeloma 5s in 5c.

Kitajska - vreča brez dna
"Kitajska je za Apple izjemno pomembna," je dejal izvršni direktor ameriškega podjetja Tim Cook, ki pričakuje, da bo Kitajska zamenjala Severno Ameriko kot njihov največji vir dohodkov. Pri tem največ stavijo na svojega paradnega konja, telefon iPhone, ki pa ima na Kitajskem zelo močno konkurenco, ki jo predstavlja tako južnokorejsko podjetje Samsung kot cenejši domači proizvajalci, kot sta ZTE in Huawei. Najbolje prodajane modele pametnih telefonov na Kitajskem izdelujejo Samsung, Lenovo in Coolpad.

Apple sicer še ni razkril, koliko denarja bodo morali kitajski uporabniki operaterja China Mobile odšteti za iPhonova modela 5s in 5c, znano je le, da jim bodo na voljo od 17. januarja prihodnje leto. Strokovnjaki ocenjujejo, da bi lahko Apple le na Kitajskem v letu 2014 prodal kar 24 milijonov iPhonov - v prvih devetih mesecih letošnjega leta jih je po vsem svetu 102 milijona.

"To je eno najpomembnješih partnerstev, kar jih je Apple ustvaril v zadnjih letih," je ocenil Manoj Menon iz svetovalnega podjetja Frost & Sullivan, ki je dodal: "Z dogovorom bo imel Apple dostop do več kot 10 odstotkov uporabnikov prenosne telefonije po svetu. To je izjemna priložnost zanje." A v isti sapi je dodal, da bo moralo podjetje verjetno nekoliko spustiti cene svojih proizvodov, da bi se bolj približalo ljudem.