Namen storitve, ki so jo poimenovali Fast Flip, je posnemati videz in občutek, ki ga imajo bralci, ko berejo tiskano izdajo. Foto: MMC RTV SLO
Namen storitve, ki so jo poimenovali Fast Flip, je posnemati videz in občutek, ki ga imajo bralci, ko berejo tiskano izdajo. Foto: MMC RTV SLO
Časopisi
Mediji, ki bodo sodelovali v projektu, bodo prejeli večino prihodkov od oglasov, ki jih Google namerava predvajati na straneh med novicami. Foto: MMC RTV SLO

Namen storitve, ki so jo poimenovali Fast Flip, je posnemati videz in občutek, ki ga imajo bralci, ko berejo tiskano izdajo. Novice so prikazane na elektronskih straneh, ki se jih da hitro obračati s klikom na velike puščice ob straneh, kar vzame manj časa kot običajno klikanje po straneh, kjer po navadi traja nekaj sekund, da se novica naloži. Uporabniki bodo lahko novice izbirali glede na teme, najbolj priljubljene pisce in medije.

Večino prihodkov od oglasov bodo pobrali mediji
Za zdaj aplikacija ponuja le prvo stran novice, bralci, ki bi želeli izvedeti več, pa bodo morali po starem na spletno stran medija, ki je novico objavil, in jo brati na star način. Število medijev, ki bodo svoje vsebine prikazovali tudi na Googlovi aplikaciji, se povečuje. V sodelovanje so med drugim že privolili New York Times in Washington Post, ter Newsweek in BusinessWeek. Mediji, ki bodo sodelovali v projektu, bodo prejeli večino prihodkov od oglasov, ki jih Google namerava predvajati na straneh med novicami. To za Google pomeni precejšen obrat, saj gredo prihodki od oglaševanja na strani Google News za zdaj izključno Googlu.

Google mora izboljšati odnose z mediji
Za zadnji korak so se odločili, ker se zavedajo, da morajo izboljšati odnos z mediji, med katerimi jih je do zdaj veliko nasprotovalo modelu Google Newsa, kjer je Google služil z objavo člankov drugih medijev, ne da bi delil tudi oglaševalske prihodke. Še bolj nezadovoljni so mediji postali, potem ko so po triletnem padcu prihodkov od oglaševanja v prvi polovici letošnjega leta ugotovili tretjino nižje prihodke, Googlu pa so zrasli za štiri odstotke. Po drugi strani pa je Google medijem ponudil pomoč pri vzpostavitvi sistema, s katerim bodo uporabnikom zaračunali za dostop do določenih vsebin na svoji spletni strani.

Mediji pred dilemo: Bo ob veliki priljubljenosti Fast Flipa sploh še kdo bral naše strani?
Pred vodilnimi v medijih pa je dilema. Po eni strani bi Googlova aplikacija pripomogla k pospešitvi prodaje njihovih tiskanih izdaj, po drugi strani pa se bojijo, da bi postala preveč priljubljena in bi uporabniki prenehali obiskovati njihovo spletno stran, kjer lahko oglašujejo, ne da bi morali Googlu odstopiti del prihodka. V Googlu pa upajo, da bo Fast Flip prinesel več užitka spletnim bralcem. Če se bo to res zgodilo, bodo lahko več oglasov prikazali večjemu številu bralcev, kar pomeni več denarja za medije.