Uporabniki bodo lahko lažje menjavali svojega ponudnika telekomunikacijskih storitev. Foto: Reuters
Uporabniki bodo lahko lažje menjavali svojega ponudnika telekomunikacijskih storitev. Foto: Reuters

Med novimi ukrepi, ki jih predvideva direktiva, je obveza operaterjev, da lahko začetne pogodbe z naročniki trajajo največ 24 mesecev, ponuditi pa jim morajo 12-mesečne pogodbe, so sporočili z Evropske komisije (EK). Poleg tega bodo lahko uporabniki imeli možnost, da v enem delovnem dnevu zamenjajo fiksnega ali mobilnega telefonskega operaterja brez zamenjave telefonske številke.

Porabniki bodo morali biti v pogodbah tudi seznanjeni z informacijami o minimalni ravni kakovosti storitev. "Zlasti naročniki na internet morajo imeti na voljo informacije o tehnikah upravljanja prometa in njihovem učinku na kakovost storitev, pa tudi o vseh drugih omejitvah, kot so širokopasovne omejitve, razpoložljive hitrosti povezave in blokiranje oziroma omejevanje dostopa do nekaterih storitev, kot je govor po internetnem protokolu. V pogodbah morajo biti obenem navedene podrobnosti glede nadomestil ali vračila denarja, če te minimalne ravni niso izpolnjene," pravijo na EK-ju.

Več moči državnim regulatorjem
Direktiva med drugim nacionalnim regulatorjem namenja tudi večjo moč in neodvisnost, saj bodo lahko od velikih telekomunikacijskih operaterjev, naj svoja komunikacijska omrežja ločijo od svojih storitvenih vej, da se zagotovi nediskriminatoren dostop za druge operaterje.

Poleg tega pa bodo morali uporabniki dobiti boljše informacije glede soglasja za hranjenje informacij v napravah uporabnikov in dostopa do takih informacij, višje pa bodo tudi zakonske zahteve o tovrstnem hranjenju in dostopanju. Direktiva uvaja še boljši dostop do nujnih storitev, vključno z enotno evropsko telefonsko številko 112 za klic v sili.