Dožina prstanca ima približno enako težo kot leta izkušenj pri finančnem posredovanju. Foto: EPA
Dožina prstanca ima približno enako težo kot leta izkušenj pri finančnem posredovanju. Foto: EPA
Londonska borza
Zanimivo bi bilo videti, kaj bi raziskava pokazala, če bi jo opravili v času finančne krize. Foto: EPA

Raziskovalci pod vodstvom Johna M. Coatsa so ugotovili, da je dolžina prstanca pri finančnih posrednikih približno enako pomembna kot leta izkušenj, ki so jih pridobili. Enako razmerje med dolžino prstanca in kazalca se je v preteklosti povezovalo z uspehom v tekmovalnih športih, kot sta na primer nogomet ali košarka.

Daljši prstanec znak večje izpostavljenosti androgenu
Razmerje med obema prstoma je določeno v času razvoja zarodka, daljši prstanec pa naj bi bil znak večje izpostavljenosti moškemu hormonu androgenu.

Coates in kolegi so v ločenih raziskavah ugotovili, da hormoni, ki so krivi za moško agresivnost in spolno zanimanje hkrati, lahko povečajo kratkoročno uspešnost na finančnem področju. Lani so namreč že proučevali borzne posrednike v Londonu ter jim zjutraj in popoldne odvzemali vzorce sline. Ugotovili so, da tisti z višjo jutranjo ravnijo testosterona čez dan niso ustvarili dobičkov.

Prste izmerili 44 borznikom
V novi raziskavi so merili prste desne roke pri 44 borznih posrednikih, ki so delovali na področju, kjer so potrebne hipne odločitve in hitri odzivi. V več kot 20 mesecih so tisti, katerih prstanci so bili daljši od kazalcev, zaslužili 11-krat več denarja kot tisti, katerih kazalci so daljši od prstancev. V istem času so bolj izkušeni borzniki zaslužili devetkrat več denarja od manj izkušenih. Če pogledamo samo izkušene borznike, so tisti z daljšimi prstanci zaslužili petkrat več kot tisti z daljšimi kazalci.

Razmerje med dolžino prstanca in kazalca kaže na večjo možnost uspeha pri zelo živahnem trgovanju in tveganih odločitvah, po drugi strani pa naj bi kazal tudi na manj uspešno delovanje pri preostalih finančnih dejavnostih, odnosih s strankami in prodajalci.

Zanimivo pa bi bilo videti, kaj bi raziskava pokazala, če bi jo opravili v času finančne krize.

A. M.