All Nippon Airlines je prejel prvi dve
All Nippon Airlines je prejel prvi dve "sanjski ptici". Japonska je eden izmed redkih večjih trgov, kjer je Boeing še v prednosti pred Airbusom. Foto: Reuters
Sanjska ptica na prvem komercialnem letu

Ob pol enih po japonskem času (5.30 po srednjeevropskem) je z letališča Narita poletel posebni čarter, kar je prva komercialna uporaba dolgo napovedovanega in pričakovanega dreamlinerja, s katerim naj bi Boeing izzval prevlado Airbusa v zadnjih letih. Družba ANA, ki je prva v uporabo dobila novo letalo iz Seattla, načrtuje uvrstitev boeinga 787 na redne linije sredi novembra.

Prihranili naj bi petino goriva
"Sanjska ptica" bi morala prve komercialne polete opraviti že leta 2008, a je prišlo zaradi napak in težav v proizvodnji do več zamud. Dreamliner naj bi zaradi uporabe kompozitnih karbonskih materialov porabil okoli 20 odstotkov manj goriva kot druga primerljiva letala. S tem prihrankom bi se letalske družbe lažje spopadle z visokimi cenami kerozina, s čimer Boeing računa na preboj v bitki z Airbusom, ki je v zadnjih letih prišel v veliko prednost.

Velike zamude pri proizvodnji so že prizadele ameriškega proizvajalca, saj je prejšnji teden China Eastern Airlines odpovedala naročilo 24 letal. Skupno ima Boeing trenutno 797 naročil 57 različnih strank, ki pa se bodo morale še načakati. Šele leta 2013 bo Boeing prešel na pričakovano proizvodnjo 10 dreamlinerjev na mesec.

Podvojen vložek v razvoj
Letalo izdelujejo v dveh osnovnih različicah, ki sprejme od 210 do 290 potnikov. V projekt je Boeing vložil 32 milijard dolarjev oz. še enkrat več od predvidenih 16 milijard, nabavna cena posameznega letala pa se vrti okoli 200 milijonov dolarjev.


Sanjska ptica na prvem komercialnem letu