Spletno nakupovanje  je naraslo, prevladovali so nakupi pri domačih spletnih ponudnikih. Foto: EPA
Spletno nakupovanje je naraslo, prevladovali so nakupi pri domačih spletnih ponudnikih. Foto: EPA
Internet
Tudi starostniki vse bolj posegajo po medmrežju. Foto: EPA

Po podatkih državnega statističnega urada je glede na tip gospodinjstva dostop do medmrežja v prvem četrtletju letošnjega leta pridobilo največ gospodinjstev brez otrok - njihov delež se je povečal za šest odstotkov -, delež gospodinjstev z otroki pa je v tem pogledu ostal skoraj nespremenjen. Obenem se je povečal delež gospodinjstev, ki so za dostop do medmrežja uporabljala širokopasovno povezavo. V prvem letošnjem četrtletju je bilo takih gospodinjstev 56 odstotkov, to je za šest odstotnih točk več kot v enakem obdobju leta 2008. Hkrati se je zmanjšal ozkopasovni dostop do medmrežja, in sicer na osem odstotkov gospodinjstev.

Največ rednih uporabnikov medmrežja je še vedno med osebami v starostni skupini od 10 do 15 let (98 odstotkov).

Moških za odstotek več kot žensk
Med moškimi je bilo rednih uporabnikov medmrežja (takih, ki so ga uporabljali najmanj enkrat v zadnjih treh mesecih) 65 odstotkov; med ženskami je bilo rednih uporabnic 64 odstotkov. V primerjavi z enakim obdobjem 2008 se je razlika med spoloma pri medmrežni uporabi zmanjšala za dve odstotni točki v korist žensk.

Posamezniki v starosti od 10 do 74 let so v prvem četrtletju 2009 medmrežje uporabljali za različne namene. 54 odstotkov jih je pošiljalo ali prejemalo e-pošto (lani v tem obdobju 49 odstotkov). 48 odstotkov ali za en odstotek manj kot v enakem obdobju leta 2008 jih je iskalo informacije o blagu in storitvah, 12 odstotkov pa se jih je v zadnjih treh mesecih dejansko odločilo za spletni nakup. 11 odstotkov jih je iskalo službo ali pošiljalo prijavo zanjo (prejšnje leto v tem obdobju devet odstotkov). Storitve e-uprave je v zadnjih treh mesecih uporabljalo 31 odstotkov posameznikov.

Skoraj tretjina uporabnikov spletnih forumov
Delež posameznikov v starosti med 10 in 74 let, ki so splet uporabljali za različne oblike komuniciranja, se je povečal. Spletne forume je bralo 35 odstotkov teh oseb (rast za šest odstotnih točk), telefoniralo ali videotelefoniralo s spletno kamero jih je 15 odstotkov (rast za pet odstotnih točk), sporočila v spletne klepetalnice pa je pošiljalo 13 odstotkov oseb v tej starosti (rast za štiri odstotne točke). Tudi pri spletnem komuniciranju se hitreje povečuje delež žensk.

Statistiki so sicer še ugotovili, da je spletno nakupovanje v opazovanem obdobju naraščalo, prevladovali so nakupi pri domačih spletnih ponudnikih. Spletne kupce je najbolj pritegnila praktičnost takega nakupovanja, redke, ki so ob tem naleteli na težave, je najbolj motila prepočasna dostava.