Nova tehnologija bo omogočila samodejni klic na številko 112 ob morebitni nesreči (simbolična slika). Foto: EPA
Nova tehnologija bo omogočila samodejni klic na številko 112 ob morebitni nesreči (simbolična slika). Foto: EPA

Projekt, s katerim bi po mnenju Evropske komisije vsako leto rešili 2.500 človeških življenj, resnost poškodb pa zmanjšali za od 10 do 15 odstotkov, zahteva tesno sodelovanje javnih oblasti, proizvajalcev avtomobilov in mobilnih operaterjev.

Sistem eKlic (eCall) samodejno pokliče številko 112 in podatek o položaju avtomobila pošlje najbližji reševalni službi.

Predstavniki Združenja GSM, ki združuje okoli 800 svetovnih mobilnih operaterjev, so svojo zavezo o podpori uvedbi eKlic tehnologije potrdili s podpisom memoranduma o uvedbi sistema po vsej Evropi. Da pa bi sistem dokončno zaživel, morajo tako reševalne službe kot klicni centri v vseh državah EU-ja zagotoviti potrebno tehnološko opremo.

Petnajst članic EU-ja (med njimi tudi Slovenija) je sporazum o uvedbi eKlica že podpisalo, šesterica pa naj bi to storila v prihodnosti. Pogajanja o uvedbi tehnologije eKlic tako trenutno potekajo s Francijo, z Dansko, Irsko, Latvijo, Malto in Veliko Britanijo. Projekt uživa tudi močno podporo Evropskega parlamenta.