Zaradi gravitacije trpijo Davidovo stegno, golenica in gležnji. Foto: Reuters
Zaradi gravitacije trpijo Davidovo stegno, golenica in gležnji. Foto: Reuters
V medicini bi s tem programom lahko skenirali kosti pri bolnikih in model okostja uporabili za simulacijo odziva na določen pritisk. Foto: MMC RTV SLO

Metodo bi lahko uporabili tudi pri ljudeh.

Metodo, ki temelji na ugotavljanju pritiska na določeno mesto le na podlagi oblike tega predela, pa bi v prihodnje lahko uporabili tudi za ljudi in z njeno pomočjo ugotovili, kakšne bolečine trpijo. Ortopedi bi tako lahko na podlagi izsledkov izdelali nadomestne kosti, kot je na primer umetni kolk.

David ima namreč številne razpoke, predvsem na levem stegnu, desni golenici in na gležnjih. Profesor Vladim Shapiro iz univerze Wisconsin-Madison je pojasnil, da je razumevanje lastnosti zgradbe kulturnih in zgodovinskih artefaktov s pomočjo računalniške simulacije pogosto ključno pri njihovem ohranjanju.

Shapirova programska oprema preprostejša, postopek cenejši
V preteklosti je bila takšna analiza draga, vzela je preveč časa in je bila polna napak, z novo metodo pa naj bi se simulacija spremenila v preprost in popolnoma samodejen postopek, ki se ga opravi rutinsko.

Programska oprema za izvajanje omenjene metode, ki so jo izdelali Shapiro in kolegi, preoblikuje trirazsežnostni zemljevid predmeta, na primer kipa, dela avtomobila ali kolka, v zemljevid obremenitev, ki jih bo utrpel predmet pod določenimi silami. V primeru Davida je to gravitacija, ki vleče kip navzdol. Tovrstna sposobnost ni nekaj novega, a Shapirova programska oprema postopek precej poenostavlja in odstranjuje določene težave.

Model kosti za simulacijo se odziva na pritiske
V medicini bi s tem programom lahko skenirali kosti pri bolnikih ter model okostja uporabili za simulacijo odziva na določen pritisk. S tem bi lahko načrtovali zdravljenje in zmanjšali nevarnost za poke kosti, še posebno pri bolnikih, ki trpijo zaradi poškodbe ali deformacije. Hkrati pa bi s programom lahko oblikovali najustreznejšo obliko umetne kosti. Vsadki se namreč včasih ne prilegajo najbolje, saj kost okoli njih spreminja obliko. Metoda bi pomagala odpraviti tovsrtne težave s hitrimi simulacijami različnih vsadkov na obstoječe kosti. Programska oprema je za zdaj še v fazi dokončnega oblikovanja, a Shapiro upa, da bi jo v komercialne namene ponudili v enem ali dveh letih.