Po podatkih državnega statističnega urada je v letošnjem prvem četrtletju medmrežje redno uporabljalo 39 odstotkov oseb v starosti med 65 in 74 let. Pred letom dni je bilo takšnih le 29 odstotkov. V tej starostni skupini je bil tudi najvišji odstotek takih, ki interneta niso še nikoli uporabili (57 odstotkov).
Največji delež uporabnikov medmrežja je v starostni skupini od 25 do 34 let, in sicer 99-odstoten. Med mlajšimi od 25 let jih medmrežje uporablja 98 odstotkov, med starimi od 35 do 44 let 96 odstotkov, potem pa se v starostni skupini od 45 do 54 let ta delež zmanjša na 83 odstotkov in v starostni skupini od 55 do 64 let na 56 odstotkov.
Iskanje informacij in komuniciranje
Medmrežje se najpogosteje uporablja za iskanje informacij in komuniciranje. V prvem četrtletju leta 2017 je 69 odstotkov vprašanih prek spleta iskalo informacije o izdelkih ali storitvah, 61 odstotkov jih je bralo novice ali revije, 46 odstotkov pa jih je sodelovalo na spletnih družbenih omrežjih.
Približno dve petini jih je medmrežje uporabljalo za storitve e-bančništva, nekaj manj pa jih je prek interneta telefoniralo ali opravilo video klic s spletno kamero. Za hrambo zasebnih dokumentov uporablja internet dobra četrtina vprašanih.
Na statističnem uradu so tudi preverili, katere storitve sodelovalnega gospodarstva se v Sloveniji najpogosteje uporabljajo. Kot so ugotovili, je v zadnjih 12 mesecih pred anketiranjem prek medmrežja prodajalo izdelke ali nudilo storitve 21 odstotkov oseb, osem odstotkov pa si jih je uredilo prevoz.
Več otrok, več računalnikov, več interneta
Navzočnost otrok v gospodinjstvu je dejavnik, ki pomembno vpliva na opremljenost gospodinjstev z računalniki in dostopom do medmrežja. Računalnik so namreč imela v prvem četrtletju skoraj vsa gospodinjstva z otroki (97 odstotkov), prav tako dostop do medmrežja (98 odstotkov). V povprečju je sicer z računalnikom razpolagalo 80 odstotkov gospodinjstev, dostop do medmrežja pa jih je imelo 82 odstotkov.
Vse dejavnejša podjetja
Podjetja se v digitalni dobi zavedajo, da sta za uspešno poslovanje pomembna navzočnost na družbenih omrežjih, ki omogočajo komunikacijo s strankami, in oglaševanje izdelkov ali storitev na internetu. Kot ugotavljajo statistiki, ima 45 odstotkov podjetij profil na družbenih omrežjih, petina pa jih plačuje za spletno oglaševanje. Družbene medije uporablja 47 odstotkov podjetij z vsaj 10 zaposlenimi v Sloveniji, profil na katerem izmed družbenih omrežij pa jih ima 45 odstotkov, so izračunali na državnem statističnem uradu.
Pri tem so dejavnejša podjetja v storitvenih dejavnostih. Med podjetji v proizvodnih dejavnostih jih namreč družbene medije uporablja nekaj več kot tretjina, medtem ko je v storitvenih dejavnostih takšnih skoraj tri petine.
Ta podjetja uporabljajo družbene medije za različne namene in v različnem obsegu. Največ (70 odstotkov) jih uporablja družbene medije za oglaševanje, 43 odstotkov za komuniciranje s strankami in 27 odstotkov za pridobivanje novih sodelavcev, 12 odstotkov pa jih na ta način vključuje svoje stranke v razvoj ali v inovacijo izdelkov ali storitev, ki jih nudijo.
Plačevanje za spletno oglaševanje
Petina podjetij plačuje za spletno oglaševanje, npr. za oglase na medmrežnih iskalnikih, družbenih medijih ali na drugih spletnih straneh. Prednost spletnega oglaševanja je, da lahko doseže potencialne stranke ob pravem času, na pravem mestu in na stroškovno učinkovit način, komentirajo na državnem statističnem uradu. Glede na število zaposlenih se za plačevanje oglaševanja prek spleta najpogosteje odločajo velika podjetja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje