Po raziskavi Medijska potrošnja, ki jo je izvedel Najdi.si, ima namreč splet največ »heavy userjev« oziroma uporabnikov, ki ga uporabljajo več kot 10 ur na dan, s tem, da je pri uporabi spleta potrebna dejavna uporaba, kar pri televiziji in radiu ni potrebno. Hkrati ima splet med mediji tudi daleč najmanjši odstotek uporabnikov, ki ga dnevno sploh ne uporabljajo.
Splet uporabljajo največ časa
Preostali mediji (radio, revije in časopisi) jima sledijo daleč zadaj. V »prime time« času med 19. in 23. uro se pri odstotku uporabnikov, ki so ga uporabljali ves čas, splet lahko edini kosa s televizijo. Splet se uporablja tudi največ dni v povprečnem tednu, to je kar 6 dni in pol, prav tako se ga na teden uporablja največ ur, skoraj 17,6 ure od vseh ur (televiziji za primerjavo nameni 11,2 ure), ki jih uporabnik nameni za medije.
Večina sodelujočih v anketi tudi meni, da je splet v primerjavi z drugimi mediji najboljši vir informacij, najboljši vir informacij o izdelku oziroma storitvi, pa tudi vir novic. Spletni oglas v primerjavi z oglasi v drugih medijih dosega najvišje odstotke ob trditvah, da je najmodernejši, najdostopnejši, da najbolj pomaga pri nakupnih odločitvah, je najbolj informativen in privarčuje največ časa. Nasprotno pa je TV-oglas izmed vseh najbolj kreativen, a tudi najbolj moteč.
Splet najprimernejši za poiskati informacije
Sicer pa je uporabnikov, ki pravijo, da na spletu poiščejo informacije o izdelku ali storitvi, ki jih zanima, okoli 70 odstotkov. Prav tako jih večina klikne na oglas le takrat, ko jih zanima njegova vsebina, za večino pa je boljši tisti oglas, ki takoj pove, kaj oglašuje. Polovica uporabnikov od spletne strani pričakuje, da so oglasi vedno na istem mestu, nikakor pa ne marajo oglasov, ki se iznenada pojavijo in razširijo.
Skozi leta narašča odstotek uporabnikov, ki vedo, kateri rezultati oglaševanja so plačani, ko iščejo informacije o izdelku ali storitvi. Skozi leta pa naj bi se stalno povečeval tudi odstotek uporabnikov, ki pravijo, da v trgovini večkrat kupijo izdelek, o katerem so prej poiskali informacije na spletu. Večina uporabnikov uporablja splet tudi kot vir informacij, kadar se težko odloči, katero blagovno znamko nekega izdelka bi kupil.
Raziskava potekala le na spletu
Sicer pa je raziskava potekala sedem dni v začetku aprila 2009, na anketo pa je v celoti odgovorilo 1.219 uporabnikov Najdi.si. In ker je raziskava potekala edino na spletu, je tudi zelo mogoče, da so rezultati tako v prid ravno temu mediju.
B. K.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje