Nekoč v glavnem za klicanje, danes za deskanje. Foto: BoBo
Nekoč v glavnem za klicanje, danes za deskanje. Foto: BoBo


Po podatkih raziskave Merjenje obiskanosti spletnih strani (MOSS) so spletni obiskovalci na 109 sodelujočih spletnih straneh februarja 2012 ustvarili nekaj več kot 730 milijonov prikazov strani. Od tega so nekaj več kot 17 milijonov prikazov strani opravili spletni uporabniki, ki do spleta dostopajo prek prenosnih naprav. Aprila 2009 pa so spletni obiskovalci opravili nekaj več kot 470 milijonov prikazov strani, od tega se je nekaj več kot 780.000 prikazov strani opravilo preko prenosnih naprav.

Največji padec za Nokio
V tem obdobju je prišlo tudi do spremembe med deleži uporabnikov posameznih znamk prenosnih naprav, s katerimi dostopajo do spletnih strani. Aprila 2009 so spletni uporabniki, ki so do spleta dostopali s prenosnih naprav, več kot 50 odstotkov prikazov strani opravili z aparatov znamke Nokia. Februarja 2012 predstavlja delež takšnih prikazov le še dobrih 11 odstotkov.

Na splet vse več z mobilnikov
Povečal pa se je delež prikazov strani, ki jih spletni uporabniki opravijo s prenosnih naprav znamk Apple in Samsung. Z Applovimi napravami so spletni uporabniki leta 2009 opravili 21 odstotkov vseh prikazov na prenosnih napravah, v letu 2012 pa je delež takšnih uporabnikov narasel na 44 odstotkov. Prenosne naprave znamke Samsung so leta 2009 predstavljale 13-odstotni delež opravljenih prikazov, leta 2012 pa že 26-odstotnega.

24ur.com še vedno vodi, MMC četrti
Slovenska oglaševalska zbornica je sočasno objavila tudi redno mesečno lestvico slovenskih spletnih strani z najvišjim dosegom. Tudi februarja je prvo mesto ohranila že dlje časa vodilna spletna stran 24ur.com, ki je naštela 722.891 različnih slovenskih obiskovalcev in s tem dosegla 54,76-odstotni doseg.

Spletni strani 24ur.com po številu obiskovalcev sledita siol.net (525.838) in najdi.si (497.656). Prvi trojici do desetega mesta sledijo rtvslo.si, bolha.com, zurnal24.si, zadovoljna.si, vizita.si, avto.net in itis.si.

Raziskava MOSS poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice, v obdobju 2009/2012 jo izvaja družba Valicon iz Ljubljane s podizvajalcem podjetjem Gemius.