S 44 milijonov je število poskočilo na 85 milijonov (95-odstotna rast). Delež gospodinjstev, ki do medmrežja dostopa prek širokopasovnih povezav, se je s tem dvignil na zavidljivih 83 odstotkov, s čimer je stara celina prehitela ZDA, kjer ta znaša "le" 70 odstotkov.
Microsoft v svoji študiji med drugim ugotavlja, da širjenje in razvoj novih tehnologij korenito spreminjata potrošniške navade ter tradicionalno medijsko krajino.
Evropa "on-line"
Povzemimo nekaj glavnih ugotovitev: glede na zdajšnjo rast naj bi uporaba medmrežja televizijo prehitela junija 2010 (ko naj bi pred TV-jem povprečno presedeli 11,5 ure, pred osebnim računalnikom pa 14,2 ure). Povprečen Evropejec je leta 2008 na medmrežju preživel 1,5 dneva na mesec (8,9 ure na teden), leta 2004 pa je splet uporabljal 27 odstotkov manj časa. Leta 2010 naj bi na spletu preživel 2 dni in pol na mesec.
Do spleta prek osebnega računalnika danes dostopamo v 95 odstotkih primerov. V naslednjih 5 letih naj bi se delež na račun uporabe drugih naprav (igralne konzole, mobilni telefoni...) znižal na 50 odstotkov. Najljubša razvedrilna aplikacija na medmrežju je video. Redno jo uporablja 28 odstotkov Evropejcev. Njihova uporaba je od leta 2006 narasla kar za 150 odstotkov.
V severnoevropskih državah splet uporablja 76 odstotkov ljudi. Na jugu celine je odstotek nižji - 48 odstotkov. 65 odstotkov časa na spletu spremljamo vsebinske spletne strani (npr. medijske) ter komunikacijske mreže (e-pošta, socialne mreže, forumi). 33 odstotkov časa je posvečenih nakupovanju, iskanju različnega blaga ter plačljivih storitev.
Kam po svoj prostor pod (spletnim) soncem
Razvoj in širjenje pa ponudnikom spletnih storitev povzročata tudi sive lase. Naslovnih prostorov za spletne strani, ki se trenutno "kopičijo" po protokolu IPv4, naj bi zmanjkalo že čez dve leti. Novih ne bo mogoče odpreti, a panika je odveč.
Velika šestica
Na voljo je protokol IPv6, ki bo domovanje omogočil zelo veliko spletnim naslovom (2 na 128). Spletnim ponudnikom tako preostane le ena težava - prenos obstoječih strani na nove.
MMC je prva medijska hiša v Sloveniji, ki je že začela testno uporabljati multimedijski portal po protokolu IPv6 (ipv6.rtvslo.si).
Dodajmo še, da Slovenska iniciativa za prehod na IPv6, spletne strani, ki delujejo po novem protokolu, spremlja in objavlja tukaj. Prav te dni pa je v Ljubljani na temo protokola IPv6 potekalo tudi strokovno srečanje pod organizacijsko taktirko Arnesa.
L. D.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje