Hrvaška televizija bi morala po mnenju vlade težiti k vlogi javnega servisa po vzoru britanskega BBC-ja. Foto: MMC RTV SLO
Hrvaška televizija bi morala po mnenju vlade težiti k vlogi javnega servisa po vzoru britanskega BBC-ja. Foto: MMC RTV SLO

Jutarnji list pojasnjuje, da si vlada želi javno televizijo brez oglasov, kot sta to že naredila britanski BBC in finska javna televizija. Novi zakon naj bi začel veljati naslednje leto, ko se bosta za naklonjenost oglaševalcev začela boriti predvsem komercialna medija z nacionalno koncesijo - Nova TV, ki je v lasti televizijske hiše CME, in televizija RTL.

Vlada naj bi bila prepričana, da HRT-ju v programskem smislu ni treba več tekmovati s komercialnimi televizijami, temveč se mora posvetiti vlogi javnega servisa, najboljši primer katerega naj bi predstavljal BBC.

Glede na to, da bo HRT izločen z oglaševalskega trga, naj bi se delno financiral po finskem modelu, kar je večinoma iz naročnine, delno pa tudi z določenim odstotkom marketinškega zaslužka komercialnih televizij, piše Jutarnji list. HRT naj bi predlagal, da mu komercialni televiziji namenita med 25 in 30 odstotkov prihodkov od marketinga.

Vodstvo HRT-ja želi oglase
Vodstvo HRT-ja naj bi se strinjalo z javno vlogo televizije, a se ne namerava odpovedati tržnemu deležu na oglaševalskem trgu, zato naj bi zahtevalo vsaj dve minuti oglaševanja v vsaki uri televizijskega programa. Direktor HRT-ja Vanja Sutlić je napovedal, da bodo o vsem še razpravljali znotraj hiše.

HRT ima 1,3 milijona naročnikov, ki so lani plačali približno 130 milijonov evrov naročnine, za katero javni televizija ni treba plačati davka na dodano vrednost.

Komercialne televizije so napoved o umiku HRT-ja z oglaševalskega trga pozdravile, saj je HRT lani od oglaševalcev pobral 54 milijonov evrov, medtem ko sta si Nova TV in RTL razdelila preostalih 75 milijonov evrov. Po drugi strani pa komercialne televizije niso navdušene nad predlogom, da bi pustile med 25 in 30 odstotkov svojih prihodkov od reklam javni televiziji.