Modele vozil, ki v celoti delujejo na električni pogon, v Parizu predstavljajo največji avtomobilski koncerni. Foto: MMC RTV SLO
Modele vozil, ki v celoti delujejo na električni pogon, v Parizu predstavljajo največji avtomobilski koncerni. Foto: MMC RTV SLO

Spodbudo za njihov razvoj daje nova evropska zakonodaja glede zmanjšanja izpustov ogljikovega dioksida, ki naj bi začela veljati leta 2012, poroča francoska tiskovna agencija AFP. Modele vozil, ki v celoti delujejo na električni pogon, predstavljajo tako največji avtomobilski koncerni, kot je nemški Daimler, kot manj znani proizvajalci, na primer francoski Heuliez (model friendly). Nekateri predstavljeni modeli so še prototipi, na primer Renaultov ZE concept, drugi so že v fazi preizkušanja, na primer Daimlerjev smart car.

Spodbuda nova evropska zakonodaja
Nova evropska zakonodaja predvideva, da bodo proizvajalci pri prodaji novih vozil v Evropi morali poskrbeti, da bodo ta imela v povprečju le 130 gramov izpustov ogljikovega dioksida na kilometer. Zdaj to povprečje znaša okrog 145 do 150 gramov.

Tisti, ki ne bodo izpolnjevali omenjenih ciljev, bodo deležni globe za vsako vozilo, ki bo presegalo dovoljeno mejo, poroča AFP. Seveda bodo to mejo lahko izpolnili tudi novi modeli vozil na klasični pogon, tako da bodo električna vozila še vedno v manjšini, ki pa bo na račun vse višjih cen nafte vedno večja, pojasnjujejo analitiki. Po nekaterih ocenah naj bi leta 2020 električna vozila predstavljala od 5 do 10 odstotkov vseh prodanih novih vozil.

Za počasen razvoj električnih vozil do zdaj krive cene nafte
K do zdaj razmeroma počasnemu razvoju električnih in drugih vozil na alternativni pogon so poleg poceni nafte prispevali tudi tehnološki problemi, ki jih je bilo treba rešiti. Pri tem gre zlasti za hitrost polnjenja baterij ter njihovo varnost in zmogljivost, torej koliko kilometrov je mogoče prevoziti z enim polnjenjem. Toda na področju baterij je bil v zadnjih letih narejen napredek, tako da omogočajo daljšo avtonomijo.

Razmeroma manjši zalogaj naj bi bila postavitev primerne infrastrukture, kot je mreža polnilnih postaj, bo pa treba vzpostaviti industrijske standarde, tako da bodo uporabniki električnih vozil te lahko vozili kjer koli.