Tudi v podjetju Sonce.net, agenciji za digitalni marketing, opažajo, da se podjetja vse bolj zavedajo številnih poslovnih priložnosti, ki jih nudi splet. V podjetju zaznavajo povečan obseg povpraševanja po storitvah, ki jih nudijo v okviru digitalnega marketinga. Poudarjajo še, da je, še posebej v času recesije, iskalni marketing izjemnega pomena, saj so iskalniki izhodišče za pridobivanje nakupnih informacij. In če podjetja ni na iskalnikih, za potrošnika ne obstaja. Foto: EPA
Tudi v podjetju Sonce.net, agenciji za digitalni marketing, opažajo, da se podjetja vse bolj zavedajo številnih poslovnih priložnosti, ki jih nudi splet. V podjetju zaznavajo povečan obseg povpraševanja po storitvah, ki jih nudijo v okviru digitalnega marketinga. Poudarjajo še, da je, še posebej v času recesije, iskalni marketing izjemnega pomena, saj so iskalniki izhodišče za pridobivanje nakupnih informacij. In če podjetja ni na iskalnikih, za potrošnika ne obstaja. Foto: EPA

Med 19 evropskimi trgi, ki jih preučuje združenje Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe, se je Slovenija uvrstila na prvo mesto. Slovenski spletni trg je bil po ugotovitvah IAB-ja lani vreden 19,6 milijona evrov. Trg evropskega spletnega oglaševanja je dosegel 12,9 milijarde evrov, kar je 20 odstotkov več kot leto prej.

Deset najbolj zrelih trgov za spletno oglaševanje – nizozemski, francoski, britanski, nemški, švedski ter italijanski, belgijski, danski, norveški in španski – predstavlja kar 93 odstotkov celotnega evropskega spletnega oglaševalskega kolača. Vendar pa so ti trgi lani zaznali stopnje rasti, ki so bile med najnižjimi v skupini opazovanih držav. Slovenija, ki predstavlja enega izmed najmanjših trgov, pa je dosegla največjo stopnjo rasti, kar 77-odstotno. Sledita ji Poljska s 60-odstotno rastjo in Avstrija s 45-odstotno.

»Spletno oglaševanje bo predvsem v severni Evropi kmalu doseglo zelo velik ali celo največji delež oglaševalskega kolača. Na Danskem se je to že zgodilo, počasi bodo sledile tudi nekatere druge države,« je prepričan Zoran Savin, predsednik slovenskega IAB-ja in podpredsednik IAB Europe ter medijski strateg in partner v podjetju Sonce.net. »Za naložbe v spletno oglaševanje je značilno, da rastejo v severnoevropskih državah veliko hitreje kot v južnih. Ocenjujem, da bomo v tem delu Evrope v naslednjih treh letih v digitalnem oglaševanju dosegli približno 12-odstotni delež v oglaševalskem kolaču. Letos se bo izjemno visoka rast najverjetneje malce umirila, vendar lahko že kmalu pričakujemo konkretnejši skok naložb. Oglaševalci se namreč že precej zavedajo priložnosti, ki jih v času recesije ponuja splet

Glede na IAB-jevo raziskavo je bil lani med posameznimi oblikami spletnega oglaševanja s 43 odstotki (5,6 milijarde evrov) najbolje zastopan iskalni marketing. V primerjavi z letom 2007 je dosegel 26-odstotno rast. 17,4-odstotno rast in 26-odstotni tržni delež med različnimi formati spletnega oglaševanja so dosegli mali oglasi. V Sloveniji pa je v okviru celotnega oglaševanja na spletu bo besedah Zorana Savina opaziti največ oglaševanja s pasicami in vse večjo smernico iskalnega marketinga.

M. N.