Obamovi spletni prostovoljci so bili ključni za kampanjo. Foto: Reuters
Obamovi spletni prostovoljci so bili ključni za kampanjo. Foto: Reuters

Nova socialna omrežja in splet na splošno imajo vse večjo veljavo in pomembnost v ameriški politiki. Okoli 55 odstotkov vprašanih se je namreč pred izbiro svojega kandidata informiralo tudi na spletu. Izmed teh jih je 45 odstotkov na spletu gledalo videe, povezane s politiko oziroma volitvami, 33 odstotkov je delilo politične vsebine z drugimi, 52 odstotkov tistih, ki uporabljajo socialna omrežja, pa ga je uporabljalo za politične namene.

Leta 2000 11 odstotkov volivcev na splet po informacije
Porast spletne uporabe med kampanjo je velikanski, saj je leta 2000 politične novice na spletu iskalo 11 odstotkov volivcev, zdaj pa se je odstotek povzdignil na več kot četrtino. Med mladimi volivci pa je uporaba spleta prehitela televizijo, radio in časopise.

Letošnje leto pa je prelomno tudi zaradi Baracka Obame, ki je za potrebe kampanje prek spleta mobiliziral velikansko skupino prostovoljcev, ki so mu pomagali premagati Johna McCaina. Prav zato je uporaba spleta bolj razširjena med Obamovimi privrženci, saj je bilo med njimi 26 odstotkov takih, ki so na spletnih forumih objavili lastne poglede in mnenja, medtem ko je to naredilo le 15 odstotkov McCainovih.

V anketi je sodelovalo 2.254 odraslih, potekala pa je med 20. novembrom in 4. decembrom.

B. K.