"Zaradi recesije želimo uporabniki plačati čim manj, zato bo aktualna kriza še pospešila prehod k vsebinam z oglasi," pravi Cole. Foto: EPA
Tisk
Kriza je močno prizadela tradicionalne medije - tisk. Foto: AFP
Televizija
Televizija ostaja tam, kjer je bila. Foto: EPA

Ta trend se je začel kazati že pred krizo, a ga bo ta še pospešila, je prepričan direktor centra za digitalno prihodnost na južnokalifornijski univerzi Jeffrey I. Cole. "Zaradi recesije želimo uporabniki plačati čim manj, zato bo aktualna kriza še pospešila prehod k vsebinam z oglasi," je Cole v torek povedal ob robu Ericssonovega poslovnega inovacijskega foruma v Stockholmu.

Trije trendi razvoja spleta
Trenutno so sicer v uporabi v osnovi trije načini pridobivanja vsebin, kot so novice, filmi ipd. Ti načini so kraja oz. piratstvo, plačevanje vsebin (predvsem na podlagi naročnin) in že omenjeno brezplačno prejemanje vsebin, opremljenih z oglasi.

Cole je sicer na podlagi rezultatov raziskav v okviru projekta World Internet Project izpostavil tri trende, ki se kažejo v zadnjih letih v zvezi z razvojem spleta. Poleg že omenjene vse večje pripravljenosti uporabnikov na to, da vsebine pridobivajo brezplačno, a opremljene z oglasi, sta tu še vse manjši pomen klasičnih medijev, še posebej tiska, in rast socialnega mreženja.

Trpijo veliki oglaševalci
Gospodarska kriza na razvoj socialnega mreženja po njegovi oceni ni močno vplivala. "Zelo hitro je rastla in mislim, da nadaljuje z rastjo. Ne menim, da kriza zmanjšuje socialno mreženje, morda ga bo za malenkost še povečala," je povedal.

Pač pa je krepko vplivala na tradicionalne medije, še posebej tisk, saj veliki oglaševalci najbolj trpijo zaradi krize in zato zmanjšujejo oglaševanje. Časopisna industrija bo sicer preživela, a bo gospodarsko manj pomembna panoga, kot je zdaj, podobno naj bi veljalo na primer za filmsko in glasbeno industrijo.

Svetlejša prihodnost za televizijo
Svetlejšo prihodnost naj bi imela televizija, po koncu krize naj bi pridobila nazaj večino oglaševalcev, kar za tisk naj ne bi veljalo. Vzrok za svetlejšo prihodnost televizije je dejstvo, da se s pomočjo razvoja telekomunikacij širi iz domov in hotelov tudi na mobilnike, računalnike, v avtomobile.