Program vključuje razstavo robotkov, delavnico izdelave robota, predstavitev tridimenzionalnega modela, predavanja in projekcije o robotih v literaturi in filmu.
Na ogled robotki Biba, Voziček, BigFoot ...
Že drevi ob 19. uri bodo odprli razstavo Robotki, ki jih je naredil Branko Zupan. Na njej bodo predstavljeni robotki, kot je Biba, ki je eden prvih robotov, s katerim je Zupan resneje začel svoje ustvarjanje. Voziček je robot, ki se samostojno izogiba oviram, z oddajnikom pa ga lahko daljinsko vodimo. Robot potuje po prostoru čisto samostojno, vendar ga je mogoče v katerem koli trenutku z oddajnikom tudi usmerjati.
BigFoot je nekoliko večji robot, ki se premika na dveh nogah, Čriček pa šestnožni robot, ki ga poganjajo trije servomehanizmi. Prvi premika srednji nogi gor in dol, druga dva pa levi in desni prednji in zadnji nogi. To robotu omogoča, da se lahko obrača na mestu in v hoji naprej in nazaj. Poseben izziv pri tem robotu je bil pisanje programa zanj, saj je moral omogočiti robotu dobre možnosti za gibanje in izogibanje oviram.
Tudi robot, ki ga je navdihnilo gibanje gosenice
Kobacajoči robot uporablja program, ki je napisan tako, da takoj, ko ena od tipalk zazna oviro, preskoči iz glavne zanke v podprogram za nazaj. Robot gre nazaj in obenem dela krog odvisno od tega, katera tipalka je zaznala oviro. S tem je preprečeno ponovno zaletavanje v oviro, ko robot nadaljuje pot naprej. Geometridae pa je robot, katerega izdelavo je navdihnilo gibanje gosenice v naravi. Ime, ki je latinskega izvora, je dobil po gibanju ličink, ki ga v slovenščini imenujemo pednjanje. Ima dva senzorja za odkrivanje ovir, ki sta sicer enaka kot pri drugih robotih.
Zupan izdeluje robote samostojno
Branko Zupan samostojno izdeluje robote, pri čemer posebno skrb namenja gibalnemu mehanizmu, ne glede na to, ali gre za šest-, štiri- ali dvonožnega robota. Prosto hodeči roboti so v svetu predmet raziskav prestižnih inštitutov, Zupan pa dokazuje, da je mogoče tudi zunaj uglednih znanstvenih inštitucij ustvarjati privlačne in uspešne modele.
Računalniško 3D-modeliranje in animacijo robota je izdelal Jan Sterniša, grafični oblikovalec, ki se trenutno šola za inženirja medijske produkcije. Ukvarja se s konceptualno umetnostjo, 3D-oblikovanjem oseb ali figur, prav projekt modeliranja 3D-objektov pa v Kulturnem Inkubatorju poteka kot del pobude za produkcijo računalniških projektov.
C. R.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje