Geografska zapora je diskriminatorna praksa, ki spletnim potrošnikom preprečuje dostop do proizvodov in storitev ter njihov nakup na spletnem mestu v drugi državi članici.
Evropski parlament in Evropski svet sta letos februarja potrdila nova pravila, s katerimi bodo imeli spletni kupci boljši čezmejni dostop do nakupa izdelkov, rezervacije hotela, najema avtomobila ali nakupa vstopnice za glasbene festivale ali zabaviščne parke v Uniji.
Tako od ponedeljka na danem območju ne bo več mogoče onemogočiti ali rutinsko preusmeriti na drugo spletno mesto zaradi državljanstva, kraja prebivališča ali začasne lokacije.
Trgovci po EU-ju bodo morali spletne kupce iz drugih držav EU-ja obravnavati enako kot domače kupce, tako glede cene kot pogojev nakupa, ter zagotavljati vsem enake storitve npr. pri hotelski nastanitvi, športnih prireditvah, najemu avtomobila …
To pomeni, da bodo vsi potrošniki, ki so državljani EU-ja, kupovali izdelke in storitve v enaki spletni trgovini in ne več zgolj v tistih, ki so jih spletni trgovci priredili za posamezno državo.
V praksi je to lahko pomenilo, da slovenski kupec ni mogel kupiti enakega izdelka, kot ga je denimo kupec v Nemčiji, ker izdelek ni bil na voljo slovenskim kupcem. Ali pa sta imela izdelka v slovenski in nemški različici spletne trgovine različni ceni.
Številne storitve bodo še naprej onemogočene
Odprava ozemeljske zapore še ne bo veljala za avtorsko zaščitene digitalne vsebine, kot so e-knjige, prenosljiva glasba in spletne igre, ter za finančne, avdiovizualne, prevozne, socialne storitve in storitve zdravstvenega varstva.
Evropska komisija pa bo morala dve leti po začetku veljavnosti omenjenih predpisov oceniti, ali bi bilo treba prepoved geografske zapore razširiti tudi na avtorsko zaščitene vsebine, na avdiovizualne storitve in storitve prevoza.
Številni primeri diskriminacije
Evropska komisija je v raziskavi ugotovila, da kar 63 odstotkov spletnih mest zavrne kupce iz drugih držav članic. Kar zadeva proizvode, pa je bilo geografsko blokiranje najpogostejše pri električnih gospodinjskih aparatih (86 odstotkov), med storitvami pa so bile na prvem mestu spletni nakupi vstopnic za prireditve, npr. športne dogodke (40 odstotkov).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje