Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS), ki je leta 2017 v kampanji PreVWara zbrala zainteresirane slovenske potrošnike, ki so bili prizadeti zaradi namestitve opreme za prirejanje izpustov, je potrošnike, ki so oškodovanci v tej tožbi, v torek obvestila, da je bila s koncernom Volkswagen (VW) dosežena poravnava. V kampanjo se je sicer prijavilo več kot 6500 slovenskih potrošnikov.
ZPS je v kampanji sodeloval z nemško družbo Financialright, ki je prevzela terjatve slovenskih potrošnikov in nato marca 2018 vložila tožbo v Nemčiji. Ker v šestih letih ni bilo vsebinske odločitve, se je odločila za poravnavo. Ta pa morda ni bila tako uspešna, kot so si jo izborile potrošniške organizacije v nekaterih drugih evropskih državah.
Kolikšen je bil znesek poravnave, je sicer skrivnosti. Kot je v torek poročala TV Slovenija, nemško podjetje Financialright ne razkriva nobenih podrobnosti, da ne bi ogrozilo izplačil oškodovancem. Oškodovanci pa naj bi prejeli različne zneske, ki so precej nižji, kot so jih prejeli na primer ameriški ali nemški oškodovanci. Odvisni pa so od marsičesa, med drugim od starosti avtomobila. Kot kaže, gre za precej nizke zneske.
Nizke odškodnine v Sloveniji: 70 evrov, 370 evrov ...
Po naših informacijah je denimo slovenskemu lastniku golfa letnik 2009 s spornim dizelskim motorjem Financialright izpogajal okoli 70 evrov odškodnine (46 evrov neto), za dve leti mlajše vozilo golf pa 370 evrov (okoli 240 evrov neto). Družbi Financialright namreč po pogodbi pripade 35 odstotkov prisojenega ali v poravnavi izpogajanega zneska. Sporni so bili dizelski motorji, ki so bili v vozila koncerna Volkswagen vgrajeni od leta 2009 do izbruha afere leta 2015.
Glede na odzive na članek o veliki zmagi za slovenske potrošnike pa je mogoče razbrati, da so nekateri drugi sodelujoči v akciji Prevwara dobili neto zneske odškodnine v vrednostih od 46 evrov naprej, večinoma okoli 60 in 70 evrov, nekateri tudi po nekaj sto evro denimo 330 ali 432 evrov. Eden od sodelujočih pa je izračunal, da je dobil odškodnino v višini 0,2 odstotka nakupne cene avtomobila.
Na ZPS-ju pojasnjujejo, da so bili le organizator kampanje PreVWara. "Ko je bilo zbiranje dokumentacije slovenskih potrošnikov zaključeno, vključno s pogodbenim prenosom terjatev zainteresiranih potrošnikov na družbo Financialright, je bila zaključena tudi vloga ZPS-ja kot organizatorja kampanje PreVWara. ZPS v nadaljnje pravne postopke in pogajanja o poravnavi ni bil vključen, in same vsebine poravnave ne moremo komentirati," so navedli.
V Italiji odškodnine do 1100 evrov, v Avstriji povprečno 2300 evrov
Volkswagen je nedavno privolil v poravnavo s kupci vozil iz nekaterih drugih držav, ki so prav tako vložili skupinske tožbe proti (še) največjemu evropskemu proizvajalcu avtomobilov.
Avstrijska potrošniška organizacija VKI je na začetku oktobra objavila, da so z Volkswagnom dosegli zunajsodno poravnavo v znesku 23 milijonov evrov. V tožbi je sodelovalo okoli 10.000 lastnikov avtomobilov, kar pomeni, da je znesek povprečne odškodnine okoli 2300 evrov.
Reuters pa je sredi maja poročal, da je italijanska potrošniška organizacija Altroconsumo, ki je leta 2015 sprožila pravni postopek proti Volkswagnu v sodelovanju s svojimi sestrskimi organizacijami v Belgiji, Španiji in na Portugalskem, dosegla dogovor z Volkswagnom, vreden več kot 50 milijonov evrov. Več kot 60.000 italijanskih lastnikov avtomobilov pa bo prejelo do 1100 evrov odškodnine.
Podoben znesek kot avstrijski lastniki spornih Volkswagnovih vozil so pred dvema letoma izpogajali v Veliki Britaniji. Tam se je Volkswagen, kot je poročal Reuters konec maja leta 2022, zunajsodno poravnal za odškodnino, vredno 193 milijonov britanskih funtov, ker trenutno znaša okoli 230 milijonov evrov. Odškodnina je bila izplačana okoli 91.000 britanskim tožnikom. Kar pomeni v povprečju nekaj več kot 2500 evrov. Še višje odškodnine pa so od Volkswagna prejeli nemški oškodovanci. Zveza nemških potrošniških organizacij se je s koncernom iz Wolfsburga že leta 2020 poravnala za okoli 830 milijonov evrov za 260.000 oškodovanih lastnikov vozil. Vsak izmed njih je po takratnem poročanju Deutsche Welle prejel med 1350 in 6257 evri.
Največjo odškodnino glede afere Dieselgate pa so prejeli ameriški lastniki VW-vozil. Že leta 2016 se je po poročanju BBC-ja VW strinjal s plačilom odškodnine med pet in 10 tisoč ameriških dolarjev (4750 do 9500 evrov) na vozilo.
Spornih kar 11 milijonov vozil
Afera Diesegate je izbruhnila leta 2015, ko so ameriške oblasti Volkswagnu očitale in ga javno obtožile, da je na dizelske motorje namestil sporno programsko opremo za goljufanje na okoljskih testih. Volkswagen je priznal krivdo, posledica je bila ena največjih afer v avtomobilski industriji. Volkswagen je na 11 milijonov vozil namestil programsko opremo, ki je zaznala testiranje in v istem trenutku znižala škodljive izpušne pline motorja. VW naj bi afera do zdaj stala okrog 35 milijard evrov.
V slovenski tožbi proti Volkswagnu so lahko sodelovali lastniki avtomobila koncerna Volkswagen (Volkswagen, Škoda, Audi, Seat), ki so jih imeli v lasti na presečni datum 18. 9. 2015 (javni izbruh afere) in ki imajo vgrajen sporni motor družine EA189 (1.2 TDI, 1.6 TDI, 2.0 TDI). Volkswagen jih je začel vgrajevati od sredine leta 2009, gre pa za euro 5 okoljevarstveni standard.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje