Organizator družbeno odgovornega projekta je podjetje Tam-Tam, ki ga je pripravilo v sodelovanju z Zavodom za transfuzijsko medicino in Rdečim križem Slovenije.
Letos se je prijavilo rekordno število, to je kar 780 oblikovalcev z vsega sveta. Namen natečaja sta bili spodbujanje in ozaveščanje o pomenu darovanja krvi. Oblikovalci so poleg splošne Plaktivatove kategorije sodelovali še v kategoriji Sveža kri, namenjeni študentkam in študentom.
Dela je ocenjevala strokovna komisija, ki so jo sestavljali predsednik žirije Sašo Petek (Agencija 101), Katja Petrin Dornik (Herman & partnerji), Vasja Grabner (AV studio), Domen Husu (Yin Young), umetniška direktorica Martina Kokovnik, Luka Bajs (SHIFT) in Tomaž Drozg (TAM-TAM).
V kategoriji Sveža kri, namenjeni študentom, je dela ocenjevala komisija mednarodno uveljavljenih oblikovalcev in ustvarjalcev v sestavi Nejc Trampuž, Alja Herlah, Blaž Rat, Alja Horvat in Nejc Prah.
"Redko imamo priložnost presojati med tako visokim številom oglasov, ki v okviru samo enega medija obravnavajo isto temo. V teh primerih se seveda nujno zgodi, da veliko del preigrava isto motiviko in enake ideje v zelo podobnih izvedbah, nekaj pa jih po navadi izstopa. Po jasnosti sporočila, relevantnem vpogledu, emocionalni moči, svežini ideje in likovni dodelanosti, ki ustreza mediju plakata. Tokratni ožji izbor je izstopal po vsaj nekaj izmed omenjenih meril, zmagovalno delo pa je z drugačnim vpogledom v situacijo, likovno dodelanostjo, opaznostjo in svežino ideje zadostilo največ merilom in zasluženo zmagalo," je dejal Sašo Petek, predsednik Plaktivatove žirije.
Žirija je v okviru natečaja podelila tudi štiri srebrna priznanja, ki jih prejmejo Nina Zadravec in Blaž Žnidarec (Napolni nekomu srce), Nejc Planinšek (Krvosesi), Matej Ferlič, Juš Šoltes in Céline Quéguiner (Kri za nekoga), PRISTOP – Peter Zabret ter Rok Flego (Nula).
Avtorica zmagovalnega plakata Gorivo Življenja v kategoriji Sveža kri je Petra Lapajne Povirk, ki izkazuje "visoko raven izvedbenega znanja, saj gre za vizualno dovršen izdelek. Žirijo je natečajni predlog prepričal predvsem s premišljeno in dosledno referenco na aktualno svetovno dogajanje, s čimer se na kreativen in nekonvencionalen način zrcali sporočilo oblikovanega plakata. Slehernik ob ogledu plakata ni le soočen s problematiko pomanjkanja krvodajalcev v Sloveniji, ampak je tudi nagovorjen, da pristopi k dejavnemu vključevanju darovanja krvi. Plakat tako v ožjem in širšem pogledu ustreza vsem merilom, ki jih mora doseči, da postane zmagovalni," sta zapisala predstavnika žirije Alja Herlah in Blaž Rat.
Priznanje s častno omembo žirije v kategoriji Sveža kri prejmejo Klemen Berus in Dora Kaštrun (Dotik srca), Jovana Đukić in Maša Pušnik (Krijem zate), Tea Es, Lana Črnigoj in Sara Mekinc (Vklopi humanost. Postani krvodajalec.), Daniel Lenarčič (Čas je kri), Lejla Korać (Bodi junak), Zala Reberc (rAB-im te), Zoja Leskovšek (Daruj iz srca), Aleksandra Kortas (Hero), Tim Topič (Intimna anonimna krvodajalstva), Lenart Marovt (Kri je zastonj).
Izbor plakatov, prispelih na natečaj, bo na ogled med 13. januarjem in 2. marcem 2023.
Odprtje prvega dela razstave ob druženju z oblikovalci in oblikovalkami bo potekalo 13. januarja v Plakatni galeriji Tam-Tam pri Figovcu v Ljubljani. Podrobnosti o razstavi bodo objavljene na spletni strani Tam-Tama.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje