Prvotna ideja je bila, z oblikovalskimi dosežki tematizirati bivanje v prihodnosti, ki pa se zdaj umešča v spremenjeno sedanjost, so zapisali v Centru za kreativnost. Spletno razstavo lahko "obiščete" na podstrani spletne strani, ki deluje pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje Slovenija. Virtualni ogled razstave je danes mogoč tudi na prvem mednarodnem Virtualnem oblikovalskem festivalu (Virtual Design Festival), ki pod okriljem spletne revije za arhitekturo in oblikovanje Dezeen poteka med 15. in 30. aprilom.

Pladenj Wavy Surface iz kolekcije namiznega pribora studia IDFL sledi oblikam in teksturam narave – gladini jezera, ki jo je razgibal veter, odsevu v gorskih vrhov v vodi. Foto: CzK/IDFL
Pladenj Wavy Surface iz kolekcije namiznega pribora studia IDFL sledi oblikam in teksturam narave – gladini jezera, ki jo je razgibal veter, odsevu v gorskih vrhov v vodi. Foto: CzK/IDFL
V studiu Primoža Jeze so večfunkcionalen nahrbtnik oblikovali kot zložljiv stol, ki ga za notranjo in zunanjo rabo preprosto sestavimo. Predmet predvideva, da bomo v prihodnosti (še bolj) delali na različnih lokacijah in ob različnih priložnostih. Foto: CzK/Primož Jeza Studio
V studiu Primoža Jeze so večfunkcionalen nahrbtnik oblikovali kot zložljiv stol, ki ga za notranjo in zunanjo rabo preprosto sestavimo. Predmet predvideva, da bomo v prihodnosti (še bolj) delali na različnih lokacijah in ob različnih priložnostih. Foto: CzK/Primož Jeza Studio

Ker je milanski teden oblikovanja preložen na april 2021, se bo razstava [Tunel 29] Oblikovanje za postapokaliptični svet z izbranimi projekti v prihodnje še razvijala in nadgrajevala. Center za kreativnost bo ob razstavi objavljal tudi premisleke o vlogi oblikovanja v sodobni družbi in novih funkcionalnostih izdelkov za vsakodnevno življenje.

Narave ni več, obstaja le še Tunel
Skupinska razstava projektov, ki so bili izbrani na odprtem pozivu, uprizarja postapokaliptični svet, v katerem je naravno okolje uničeno, zato se življenje odvija le še v Tunelu 29. Zasnovani scenarij z izbranimi projekti predpostavlja temno prihodnost, postindustrijsko distopijo, kjer življenje vztraja le še v strogo nadzorovanem umetnem okolju, napolnjenem s pohištvom iz reciklirane plastike, z lesom invazivnih rastlinskih vrst in nabranimi odpadnimi kovinami, kjer preživeli gojijo svojo hrano. Postavitev odpira vprašanje, kako se prizadevanja za spopadanje s takšno resničnostjo odražajo v oblikovanju za prihodnost.

Razstava je v času, ko je v naš vsakdan zarezala virusna stvarnost, dobila še dodatno perspektivo. "Kako se lahko pripravimo na neizogibno apokalipso, ki jo napovedujejo virusi in podnebne katastrofe in kako lahko s svojimi vsakdanjimi dejanji vplivamo na to, da se bo morda odmaknila ...", je kot eno izhodišč postavila vodja programa Centra za kreativnost Mika Cimolini.

Aplikacija Memento želi premostiti osebne, tehnične in družbene omejitve, ki jih starejši uporabniki doživljajo pri uporabi digitalnih storitev. Namenjena je tehnološko nepismenim posameznikom, zapostavljenim v družbi. Navigacijo po računalniku – ali, še bolj verjetno, tablici – aplikacija poenostavi na en sam dotik zaslona. Nabor vsebin je širok: stiki z družino in prijatelji, multimedijske, izobraževalne, duhovne, zdravstvene vsebine in storitev prve pomoči. Foto: CzK/Kofein Dizajn
Aplikacija Memento želi premostiti osebne, tehnične in družbene omejitve, ki jih starejši uporabniki doživljajo pri uporabi digitalnih storitev. Namenjena je tehnološko nepismenim posameznikom, zapostavljenim v družbi. Navigacijo po računalniku – ali, še bolj verjetno, tablici – aplikacija poenostavi na en sam dotik zaslona. Nabor vsebin je širok: stiki z družino in prijatelji, multimedijske, izobraževalne, duhovne, zdravstvene vsebine in storitev prve pomoči. Foto: CzK/Kofein Dizajn
Vrtno kurišče Tomaža Čeligoja bo uporabnika s svojo organsko obliko
Vrtno kurišče Tomaža Čeligoja bo uporabnika s svojo organsko obliko "popeljalo v preprostejše čase in poskrbelo, da se bomo držali nekaterih osnovnih ritualov, ter zagotovilo, da bomo, kot se spodobi za "post-neoprvinske" ljudi, znali ustrezno pripraviti svojo hrano. Foto: CzK/Tomaž Čeligoj

"Iskrenost v oblikovanju" bo preživela
Kustosinja in oblikovalka Federica Sala, ki je bila članica žirije za izbor izdelkov, pa meni, da nova resničnost lahko pomeni priložnost za zmanjšanje potrošnje in upočasnitev procesov v oblikovanju. "Pri tem ni več v ospredju le vprašanje oblikovanja za prihodnost, temveč predvsem vloga oblikovanja v tem trenutku in v naši novi realnosti ter vsakdanu, v katerem je nujna solidarnost in v katerem bo preživela iskrenost v oblikovanju," so njene besede povzeli v Centru za kreativnost.

Na odprt poziv Milano 2020: Oblikovanje prihodnosti je do 6. januarja prispelo 69 prijav z več kot 100 izdelki. Žirija, ki so jo poleg Mike Cimolini in Federice Sala sestavljali še arhitekt in oblikovalec Vasa Perović, oblikovalka in pedagoginja Leonora Jakovljević, industrijski oblikovalec Jan Jagodič ter kustosinja za arhitekturo in oblikovanje Maja Vardjan, je za razstavo izbrala 30 izdelkov. Pri izboru je upoštevala predvsem, kako projekti napovedujejo bivanje v prihodnost, ali s svojimi rešitvami izboljšujejo bivanje uporabnikov in ali v svoji zasnovi upoštevajo načela kroženja materialov in trajnostne uporabe naravnih virov, so še zapisali pri Centru za kreativnost.