Pravzaprav se ob omembi Porurja vedno znova spomnim počasnega prometa po avtocesti z mnogo 'ministožci', ki so označevali vedno nove zožitve cestišča in so tako bili skupaj s 'smeški' ob cesti (njihovi v različnih stopnjah smeha razpotegnjeni obrazi so te skušali pomiriti, z napovedovanjem skorajšnjega konca zožitve ceste) simbol počasnega prometa po avotcestni 'bobstezi'; še bolj se spomnim dnevnih kopov premoga, pogled na katere ni izboljšal vzdušja. Pa vendar je oboje - avtoceste in premog - tisto, zaradi česar je Porurje tudi postalo bogata in mednarodno zanimiva regija, ki je bila sicer še v 18. stoletju le ena izmed kmetijskih pokrajin. Nekaj takšnega kot Spodnje Porenje.
Vendar se moramo vrniti k avtocestam in industriji. 6. avgusta 1932 so v Nemčiji odprli prvi odsek javne avtoceste. Cesta je povezovala Bonn in Köln, ki sicer nista del Porurja, sta pa bila kot del iste zvezne dežele Severno Porenje-Vestfalija z njegovim gospodarskim razvojem vedno tesno povezana. In omeniti moramo še leto 1811, ko je Friedrich Krupp - njegovi nasledniki pa so med drugim zavzeto sodelovali v gradnji nacionalsocialističnega gospodarstva in bili celo med pobudniki 'dobrodelnih' akcij, s katerimi so Hitlerju pomagali zbirati denar za oboroževanje - ustanovil svojo prvo jeklarno. To sta dve točki, ki ju lahko postavimo za izhodišče razstave, z odprtjem katere se bo začel program projekta Evropska prestolnica kulture v Essnu.
Več kot 6.000 eksponatov
Novi muzej, ki so ga uredili v nekdanji separaciji premoga v Essnu, se sicer nikakor ne ustavi le pri porurski industriji. Stalna razstava z več kot 5.000 eksponati v lasti muzeja in z okoli 1.000 predmeti, ki so jih muzeju začasno odstopili drugi muzeji in zasebni zbiratelji, namreč pokrije časovni rok od predindustrijskega obdobja do povojnega časa, ko je v Porurju prišlo do prestrukturiranja gospodarstva, ki v postindustrijskem obdobju ni več smelo temeljiti na jeklu in premogu. Direktor muzeja Ulrich Borsdorf je pred odprtjem dejal, da gre za povsem prvi muzej o Porurju in da v muzeju pričakujejo prek 150.000 obiskovalcev na leto.
Kultura prek sprememb, spremembe prek kulture
Geslo essenskega programa - pri njem sicer sodeluje še prek 100 mest iz celega Porurja - je: "Kultura prek sprememb, spremembe prek kulture." V resnici geslo ni prav nič novo. Danes je skoraj težko verjeti, da je bil njegov avtor zbiratelj in mecen umetnikov Karl Ernst Osthaus (1874-1921), ki je Porurje poznal, ko je bilo to še povsem očitno prvenstveno industrijska regija. Pa vendar je prav on v sodelovanju z še danes delujočim muzejem Folkswang v svojem rojstnem mestu Hagnu ustanovil prvi muzej sodobne umetnosti, ki ga je ekspresionistični slikar Emil Nolde imenoval "božje znamenje na zahodu Nemčije". To nenehno spreminjanje in prilagajanje, o katerem je govoril Osthaus, je jedro ne le novega muzeja Porurja, ampak celotnega programa Evropska prestolnica kulture. V muzeju pa se tega obiskovalci zavejo predvsem, ko se spoščajo od 6. prek 12. do 17. nivoja v separaciji, ki vodijo med tematskimi sklopi spomin, sedanjost in preteklost. Vsak časovni sklop sledi konceptu hibridnega muzeja, saj strukturne spremembe v Porurju prikaže prek arheoloških, zgodovinskih in naravoslovnih eksponatov.
Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje