Palača, ki jo je rimski cesar Neron dal zgraditi med letoma 64 in 68, je ena največjih turističnih znamenitosti Rima, obenem velja za eno najrazkošnejših palač rimske antike.
Neron je dal palačo zgraditi po velikem požaru, ki je leta 64 uničil aristokratska domovanja na rimskem griču Eskvilin. Palača iz opeke in betona je slovela po dragoceni pozlati, vendar pa ta ni bila edina razkošna prvina okrasja. Štukaturo na stropu so sestavljali poldragi kamni in prevleka iz slonove kosti, zidove pa so krasile freske.
Zlata hiša je bila po namembnosti vila, kar dokazuje 300 sob, med katerimi pa ni bilo spalnice. Doslej arheologi na lastno začudenje niso odkrili niti ostankov kuhinjskih ali toaletnih prostorov.
"Srake" raznosile dragocenosti
Po Neronovi smrti je bila palača v vse večjo sramoto vladarjevim naslednikom. V enem samem desetletju so iz nje izropali marmor, dragulje in slonovo kost. Kmalu po Neronovi smrti so palačo zapolnili z zemljo in zgradili nove stavbe. Palača je postopoma utonila v pozabo, prekrile so jo nove zgradbe, kar pa je ohranilo stenske poslikave.
Skrivni magnet za umetnike
Konec 15. stoletja je palačo po naključju odkril neki mladi Rimljan, ki je po nerodnosti padel skozi razpoko in se znašel v nenavadni jami, polni poslikav. Kmalu so se v jamo začeli spuščati mladi rimski umetniki, ki so si želeli ogledati ta čudež. Pozneje so se tudi slavni umetniki Pinturicchio, Rafael in Michelangelo spustili v podzemlje, da bi preučili votline, in na zidove vklesali svoja imena. Freske so bile sicer zbledele, a vpliv teh poslikav na zgodnjo renesanso, ki je ravno prihajala v Rim, je bil navdihujoč.
Stavbo je pozneje začela najedati vlaga, v času hudega deževja se je celo zrušil del stropa. Zaradi vse večjih pomislekov glede stanja stavbe in varnosti obiskovalcev so vilo leta 2005 zaprli zaradi obnove. Del kompleksa so odprli februarja leta 2007, marca naslednje leto pa ga spet zaprli zaradi slabih varnostnih razmer.
Prestiž samo še v imenu
Ime Domus area je v sodobnih časih postal sinonim za bogastvo, obilje in razkošje. Vse pogosteje so ga začeli uporabljati v komercialne namene - od imen razkošnih hotelov do dragih vin.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje