V Mariboru se je končal deseti festival komunikacij Magdalena, namenjen mladim ustvarjalcem, ki se ukvarjajo s področjem komuniciranja. Sedemčlanska žirija, ki so jo sestavljali Charlotte Fiell, Philippe Boutié, Erik Norin, Jamie J. Johnson, Davor Bruketa, Marta Di Francesco in Tanja Mezga, je Magdalenino nagrado prisodila študenkama oblikovanja Maji Cule in Dori Budor iz Zagreba.
V obrazložitvi na spletni strani so zapisali, da je srečnima (in zelo nadarjenima ... in zelo, zelo srečnima) nagrajenkama uspelo žirijo prepričati z delom Duties Free Store (Vesti oprana trgovina), poleg tega pa sta prejeli tudi zlat modrc za najboljšo "sleparijo". Njun projekt je zasnovan na kritični perspektivi do komercializma današnje družbe.
Šola kot nakupovalni center
Culetova in Budorjeva sta prostore svoje šole preoblekli v nakupovalni center in tako prikazali svoj kritičen odziv na vedno večje število trgovin in trgovskih centrov v njuni neposredni bližini. Žirijo, je delo, ki je bilo prijavljeno v eksperimentalni kategoriji, po več urni debati in nelahki odločitvi prepričalo s svežim in kritičnim pristopom k temi.
Sami umetnici o delu pravita, da je bilo v zadnjih letih zgrajenih več mondenih trgovin (npr. Calvin Klein in High Club) zgrajenih v delu zgradbe, kjer ima svoje prostore tudi Šola oblikovanja Zagreb. Trgovine so zablokirale vhode v šole, tako da je bila celotna zgradba videti bolj kot nakupovalni center, ne pa šola. Prav tako se je tudi program šole vse bolj usmerjal na komercialno oglaševanje in puščal zelo malo prostora neprofitnim, na kulturi temelječih, ustvarjalnim delom.
"Brezvestna trgovina"
Zato sta se študentki odločili, da bosta naredili trgovino, s katero bosta dokazali,da je mogoče prodati in kupiti skoraj vse kar je predstavljeno kot zanimivo, ne glede na to ali gre za stara vrata, opeke ali kable, ki štrlijo iz stene. Projekt sta zasnovali na podlagi ugotovitev, da oblikovanje in reklamna industrija temeljita na napačnih principih, ki spodbujajo kupca k izoblikovanju nepotrebnih želja, novih potreb, itd., kar ima le en cilj - brez kakršnihkoli obvez, vesti in odgovornosti do kupca pripraviti ljudi, da kupujejo.
Ostali nagrajenci
Mednarodna žirija je podelila tudi deset nagrad Zlati modrc. V kategoriji tiska sta bila za Paternity Test nagrajena avstrijska avtorja ideje Arno Reisenbüchler in Roman Steiner, v kategoriji zunanjih medijev je nagrado za projekt Micro prejela domači oblikovalec Tine Lugarič, v kategoriji malih promocijskih materialov pa hrvaški predstavnik Tomislav Šestak za VUK_visual identity. Tudi v ostalih kategorijah je imela največ uspeha Hrvaška, saj je z izjemo Zlatega modrca za interaktivno, ki sta ga odnesla latvijska avtorja in programerja Sandijs Ruluks in Ernests Karlson za spletno stran Hello, Hungry, pobrala prav vse preostale omenjene nagrade.
Za najboljši film je bil razglašen Kamiondžije avtorja Danijela Simona in režiserja Milana Latkovića, v kategoriji eksperimentalno je nagrado prejel oblikovalec Igoe Carli za Save the River Jadro, za novinca leta je bil razglašen Hrvoje Živčić za mali promocijski material Ako jedne zimske noći neki putnik, tudi za najboljši dizajn sta poskrbeli Dora Buder in Maja Čule s serijo del Student centre monthly guides, dobitnici magdalene pa sta za DutiesFreeStore prejeli še Zlati modrc v kategoriji Spoof. Posebne nagrade pa so prejeli Bojan Žmahar za projekt The hand-made stamp, ki je sodeloval v kreativnem razpisu Do It Right!, nagrado the price multimedijskega centra Kibla za najboljšo promocijo kulture v gospodarstvu pa je prejel Hrvat Tonči Klarić za delo Walk the Tune.
L. Š.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje