Alexander Gadjiev, čigar mednarodna kariera je po uspehu na lanskem tekmovanju Frederica Chopina v Varšavi doživela meteorski vzpon, bo v Veliki dvorani Slovenskega narodnega gledališča (SNG) Maribor odigral Chopinov Koncert za klavir in orkester št. 2. V soboto pa bo imel glasbenik, ki se na festival vrača po petih letih, tudi recital, kjer se bosta trem Chopinovim skladbam pridružili Fantazija Roberta Schumanna in Spev za varstvo Zemlje sodobnega ameriškega skladatelja Kyla Ganna.
Pripoved, ki jo zgradi solist z občinstvom
Po besedah Gadjieva, gre za dva povsem drugačna nastopa. "Koncert z orkestrom je široko sodelovanje. Recital pa je možnost resnično se pokazati na 360 stopinj. Razumem ga kot neke vrste pripoved, ki jo zgradi solist z občinstvom." Umetnik se sicer trenutno pripravlja na turnejo po Avstraliji, kjer bo imel 30 koncertov. Po Chopinovem tekmovanju se mu je življenje korenito spremenilo, pravi. "Dobil sem veliko ponudb za nastope. Tako imam možnost spoznati ljudi po vsem svetu in igrati v številnih čudovitih dvoranah. Tako sem lahko poglobil svoje izkušnje z glasbo in arhitekturo, v kateri se glasba lahko razvija."
Festival Maribor bo znova gosti tudi makedonskega glasbenika Simona Trpčeskega, ki je z lanskimi nastopi v vlogi festivalskega rezidenčnega glasbenika naletel na zelo dober odziv. Tokrat bo nastopil med drugim s sopranistko Niko Gorič na koncertu Nova prijateljstva.
V Maribor se vrača tudi romunski dirigent Gabriel Bebešelea, ki se letos predstavlja s Transilvanskim državnim filharmoničnim orkestrom.
Za najmlajše obiskovalce bosta poskrbeli Nika Gorič in Adriana Magdovski, za družine z otroki pa Louie's Cage Percussion s hudomušno glasbeno dogodivščino Bumtastično. Od mladih glasbenih talentov bosta nastopila violončelist Ariel Vei Atanasovski in violinistka Zala Frangež, dijaki Konservatorija za glasbo in balet Maribor pa se bodo predstavili z ansamblom za novo glasbo .abeceda.
Korenine Festivala Maribor segajo v leto 1968, ko je bil v mestu na pobudo pianista Janka Šetinca ustanovljen Festival baročne glasbe. "Festivalska formula, ki s svojim iskanjem občutljivega in izmuzljivega ravnotežja med uveljavljenim in eksperimentalnim, pričakovanim in presenetljivim prinaša eklektičnost v najboljšem pomenu besede, se je izkazala za pravo," pravi vodja festivala Barbara Švrljuga Hergovich.
Na predstavitvi programa letošnjega festivala je direktor Narodnega doma Vladimir Rukavina dejal, da festival znova upravičuje svoj namen, in ponovil potrebo Maribora po novi koncertni dvorani. "Mislim, da mora Maribor, tako kot se razvija, v prihodnosti razmišljati o novi dvorani, ki bo dovolj kakovostna in arhitekturno lepa ter po mojih ocenah umeščena ob dravsko nabrežje."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje