Festival Maribor se je razvil iz večerov baročne glasbe v Mariborskem gradu, ki jih je Koncertna poslovalnica prirejala od leta 1964. Foto: Festival Maribor
Festival Maribor se je razvil iz večerov baročne glasbe v Mariborskem gradu, ki jih je Koncertna poslovalnica prirejala od leta 1964. Foto: Festival Maribor
Festival Maribor
Po besedah vodstva je zaradi finančne negotovosti tudi odgovorno dolgoročno načrtovanje nemogoče, kar posledično onemogoča strateški razvoj festivala, ki je bil sicer v času EPK-ja prepoznan kot pomemben dolgoročni program za mesto. Foto: Festival Maribor
Koncert, klasična glasba, Festival Maribor
Lastne produkcije sicer niso opustili, vendar pa je ta manjša, saj organizatorji nimajo možnosti za festivalski orkester. Foto: Festival Maribor

Po zaključenem obdobju, ki sta ga zaznamovala direktorica Brigita Pavlič in Avstralec Richard Tognetti, je vodenje Festivala Maribor prevzela Barbara Švrljuga Hergovich iz Narodnega doma Maribor. Zaveda se negotovih finančnih temeljev festivala. "Vem, da je Festival Maribor v dani situaciji izredno težko voditi in je izvedba vsakoletnega programa velik izziv," pravi direktorica, ki sicer že vrsto let vodi Koncertno poslovalnico Narodnega doma Maribor. "Glavni financer je Mestna občina Maribor, ki pa sredstva za izvedbo programov začne sproščati zelo pozno, prepozno, da lahko resno načrtujemo izvedbo dogodka, ki poteka v septembru. Zaradi takšne negotovosti je tudi odgovorno dolgoročno načrtovanje nemogoče, kar posledično onemogoča strateški razvoj festivala, ki je bil sicer v času EPK-ja prepoznan kot pomemben dolgoročni program za Maribor," je dodala.


Program festivala najdete tukaj.

Potem ko je bilo v zadnjih letih osrednje ime festivala avstralski violinist in skladatelj Richard Tognetti, ga letos ne bo v Maribor. Kako bo v prihodnje, še ni jasno. "Z mojega stališča ostaja možnost Tognettijevega ponovnega sodelovanja s Festivalom Maribor seveda odprta, ne nazadnje gre za umetnika, ki je ključno pomagal k prepoznavnosti festivala in je z izjemno predanostjo ustvarjal razburljive programe praktično vse od njegove ustanovitve," pojasnjuje nova direktorica.

Lastno produkcijo ohranjajo, a v manjšem obsegu
Prvi zametki festivala segajo v leto 1964, ko je začela Koncertna poslovalnica prirejati večere baročne glasbe v Mariborskem gradu. Od leta 1994 je njegova glavna odlika unikatna festivalska produkcija, ki pa je, kot je ugotavljala že prejšnja direktorica, velik finančni zalogaj. "Lastne produkcije sicer nismo opustili, vendar bo ta manjša, saj letos preprosto nimamo možnosti za festivalski orkester," pravi nova direktorica.

Festival naj bi še vedno vključeval orkestrske in komorne nastope, ki "bodo tako kot do zdaj izrazito mednarodnega značaja in vrhunske kakovosti". Letošnja novost bo programski sklop, namenjen otrokom in družinam, ki so ga poimenovali Festival Maribor med otroki.

Povezovalna nit festivala je otrok
Prav otrok je rdeča nit letošnjega festivala, ki bo potekal med 6. in 17. septembrom. Kot pravi Barbara Švrljuga Hergovich, se bodo koncerti osrednjega sklopa sukali okoli 'otroškega' v glasbi, kar vključuje tako skladbe, ki jih je navdahnil otroški svet pravljic in domišljije, kot tudi povsem nove in drzne glasbene pripovedi, ki jih lahko najdemo v celotni glasbeni zgodovini.

Mojstrovina o nebeškem veselju, kot si ga predstavlja otrok
Rezidenčni umetnik letošnjega festivala bo nemško-francoski violončelist in dirigent Nicolas Altstaedt, ki bo med drugim nastopil kot solist na otvoritvenem koncertu z angleškim orkestrom Arcangelo pod vodstvom Jonathana Cohena ter kot dirigent Komornemu ansamblu Festivala Maribor 2016 s sopranistko Niko Gorič. "Ansambel smo sestavili z osrednjo željo, da na festivalu izvedemo Mahlerjevo Simfonijo št. 4, kajti gre za izjemno mojstrovino, ki govori tudi o nebeškem veselju, kakor si ga predstavlja otrok. Ker simfonična izvedba ni bila mogoča, smo se odločili za zanimivo komorno priredbo Erwina Steina in k sodelovanju povabili izjemne glasbenike. Večina izhaja iz orkestra Slovenske filharmonije in so že do zdaj sodelovali pri festivalskem orkestru," je še povedala direktorica.

Program festivala napoveduje še nastope nizozemskega pihalnega kvinteta Calefax, godalnega kvarteta Dissonance ter pihalnega kvinteta Slowind. V sodelovanju z musikAbende Graz bodo pripravili večer samospevov, na katerem bosta nastopila pianist Christian Schmidt in basbariton Josef Wagner. Angleški dvojec The Classic Buskers bo s čarovnikom Neilom Henryjem pripravil glasbeno-čarovniške skeče po motivih Mozartove Čarobne piščali. Ob koncu festivala bo mogoče prisluhniti Simfoničnemu orkestru SNG-ja Maribor pod vodstvom avstrijskega dirigenta Günterja Neuholda in z mladim pianistom Makom Munijem Mihevcem.