Zvenele so v originalnem nemškem jeziku, prvič pa tudi v slovenščini – pred leti jih je v slovenski jezik mojstrsko prepesnil Pavel Oblak. Za oddajo Komorni studio na programu Ars, v kateri gostimo glasbenike v različnih komornih zasedbah, so vsi trije izvajalci po koncu snemanja nastopili na kratkem koncertu, po katerem je sledil pogovor z glasbeno urednico Polono Gantar – v njem so se dotaknili interpretacije Desetih duhovnih pesmi, odnosa Slovencev do Huga Wolfa in njegovega mesta v umetniškem krogu takratnega časa.
"Za interpretacijo omenjenih samospevov je potrebna določena zrelost izvajalcev, ne le v umetniškem smislu, pač pa tudi v človeškem," je povedal Marcos Fink. Za snemanje celotnega cikla samospevov so se zato odločili šele zdaj, po desetletjih koncertiranja doma in v tujini.
A kaj je dom in kaj tujina? Bernarda in Marcos Fink imata dve domovini – argentinsko in slovensko, glasbena pot ju je popeljala širom po svetu.
"Veliki glasbeniki, med katere spada tudi Hugo Wolf, ne pripadajo enemu narodu, oni pripadajo vsemu človeštvu", meni mezzosopranistka Bernarda Fink. To verjetno velja tudi za vse tri izvajalce. Bernarda in Marcos Fink spadata med najbolj uveljavljene in cenjene pevske umetnike na svetu. S hrvaško-slovenskim, prav tako mednarodno uveljavljenim pianistom Vladimirjem Mlinarićem sodelujeta že dolgo in uspešno. Dragocene izkušnje na področju klavirske spremljave si je Mlinarić pridobival tudi pri prof. Bredi Zakotnik, pri kateri je študiral interpretacijo samospevov in v repertoarju katere zavzemajo dela Huga Wolfa osrednje mesto. "Ena izjemna muzikalnost in ena izjemno velika izraznost se zahteva od pianista pri spremljavi solopevcev, celo večja kot pri solistični igri," meni. "S klavirsko igro je treba ustvariti tako vzdušje, kot ga zahteva besedilo."
Vzdušje pri Desetih duhovnih pesmih pa je posebno, izjemno; tako od izvajalcev kot poslušalcev zahteva poglobljenost in skoncentriranost. Vsekakor to ni glasba, primerna za razvedrilo, ampak, kot pravi bas baritonist Marcos Fink, "je to repertoar za dneve, ko je človek radosten, pa si želi globine, ko tudi sam kot oseba išče neko presežnost. Hugo Wolf jo je s temi pesmimi zelo pokazal."
Hugo Wolf pa ni bil le izvrsten skladatelj samospevov, zato vas v drugem delu oddaje Komorni studio, ki bo na sporedu v četrtek 10. marca 2022 ob 20.00 na programu Ars, vabimo še k poslušanju nekaterih njegovih komornih del; izvedli jih bodo priznani slovenski in tuji glasbeni interpreti.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje