S svojim delovanjem poskuša KOS povečati konkurenčnost našega koncertnega trga. Izboljšanje na tem področju bi v končni fazi poleg organizatorjev občutili predvsem poslušalci, ki se morajo zdaj marsikdaj na obisk koncerta priljubljenega izvajalca odpraviti čez mejo. Direktor GIZ-a KOS je Igor Vidmar. Foto: MMC RTV SLO
S svojim delovanjem poskuša KOS povečati konkurenčnost našega koncertnega trga. Izboljšanje na tem področju bi v končni fazi poleg organizatorjev občutili predvsem poslušalci, ki se morajo zdaj marsikdaj na obisk koncerta priljubljenega izvajalca odpraviti čez mejo. Direktor GIZ-a KOS je Igor Vidmar. Foto: MMC RTV SLO
Kar se tiče Zakona o medijih, GIZ KOS podpira avtorje, češ da je treba vsaj ohraniti skupni delež slovenske avtorske glasbe na radijskih programih in ga povečati v dnevnih programih.

Direktor GIZ-a KOS Igor Vidmar Sazas tudi poziva, naj proti članom GIZ-a KOS preneha uporabljati tista pravna sredstva, ki neposredno ogrožajo delovanje njihovih članov.

Vidmar je v pozivu še zapisal, da Sazas zavrača dogovor o evropsko primerljivi višini nadomestila za uporabo avtorskih pravic z GIZ-om KOS, ki združuje večino večjih slovenskih samostojnih in zasebnih organizatorjev koncertov. Že doseženega dogovora o evropsko primerljivi tarifi avtorskih pravic Sazas ni potrdil, nato pa je namesto mediacije proti njihovim članom začel uporabljati agresivna pravna sredstva, vključno z grožnjo začasne odredbe prepovedi koncerta.

Nerazumne tarife?
V GIZ-u KOS poudarjajo, da je spoštovanje zakona o avtorskih pravicah in korektno plačevanje nadomestil za uporabo avtorskih pravic njihova obveza in v njihovem interesu, vendar pa mora biti višina nadomestila takšna, da bodo konkurenčni vse bolj odprtemu okolju, torej evropsko primerljiva, kar pomeni največ pet odstotkov.

Zdaj veljavna tarifa desetih odstotkov je po njihovem prepričanju primerljiva le z najvišjimi tarifami v Evropi, ne pa s primerljivimi državami. S tem se je sprva strinjal tudi Sazas, ki njihovemu izhodišču, evropski primerljivosti, ni ugovarjal, pozneje pa je GIZ-u KOS poslal poziv, naj "izkaže reprezentativnost" za sklenitev "skupnega sporazuma".

Za boljšo glasbeno produkcijo na vseh frontah
Poleg tega se zavzemajo, da bi novi zakon vseboval obvezo spodbujanja nove kakovostne avtorske produkcije, pluralizem glasbenih programov oziroma žanrov in kakovost oziroma strokovnost urejanja glasbenih programov.