Kitarski rock, ki ga NME postavlja v ospredje, je v zadnjih letih v zatonu in le še redko
Kitarski rock, ki ga NME postavlja v ospredje, je v zadnjih letih v zatonu in le še redko "odkrivajo" nove bende, za katere bi lahko navdušili množice ljudi. Foto: NME
NME
Revija je že leta 2013 doživela korenito posodobitev 'imidža', a to očitno ni bilo dovolj, da bi se bralci vrnili. Foto: NME

Revija NME, več desetletij vodilna britanska publikacija o popularni glasbi, bo od septembra dalje brezplačna. Uredništvo se je za to potezo odločilo, ker je zanimanje za tednik med bralci padlo pod mejo 15.000 izvodov. Revija, nastala je leta 1952 pod imenom New Musical Express, bo kot brezplačnik izhajala v 300.000 izvodih, dobiti pa se jo bo dalo na postajah, univerzah in v trgovinah.

Urednik Mike Williams je dejal, da ne bi mogel biti bolj navdušen nad naslednjo stopnjo njihovega razvoja. "Cilj vseh naših raziskav in razvoja je bil najti novo in domiselno pot, da se bolj kot kadar koli povežemo z vami, našim občinstvom," je zapisal na spletni strani revije. "V 63 letih obstoja se je NME večkrat preoblikoval, razvoj v letu 2015 pa je naš najdrznejši korak do zdaj. Prihodnost je vznemirljiv kraj, in NME je pravkar vdrl skozi njena vrata."

Še ena revija o vsem in vseh?
Na novi platformi glasba ne bo več popolnoma v ospredju, pač pa bo le "vstopna točka v širši pogovor o filmu, modi, televiziji, politiki, igrah in tehnologiji"; povečati nameravajo tudi svoj "globalni odtis" (že zdaj so partnerji teksaškega festivala SXSW). Ta podatek seveda pri marsikom vzbuja strah, da bo NME zbledel v samo še eno splošno revijo o življenjskem slogu. Gotovo ni nepomemben podatek, da je kitarski rock, ki ga NME postavlja v ospredje, v zadnjih letih v zatonu in le še redko "odkrivajo" nove skupine, za katere bi lahko navdušili množice ljudi.

NME je imel v preteklosti več kot 300.000 prodanih izvodov, z naslovnimi in drugimi zgodbami je bila celo povod za nastanek ali razpad skupin (ključno vlogo je imela denimo pri širjenju glasu o Oasis in The Smiths). Toda število kopij, ki je dejansko krožilo med bralci, je dolga leta vztrajno padalo. Med julijem in decembrom lani so jih prodali zgolj 13.995.

Po trditvah uredništva NME-ja prek digitalnih medijev vsak teden doseže 3,9 milijona ljudi. V ta podatek je vključena tudi spletna stran nme.com, ki je bila ob zagonu leta 1996 ena prvih spletnih strani te vrste.