Letošnji novoletni koncert Dunajskih filharmonikov pod vodstvom Christiana Thielemanna, ki si ga je na televiziji ORF v povprečju ogledalo 1,11 milijona gledalcev in so ga v živo prenašali v približno stotih državah, bo prihodnje leto pod znano dirigentsko taktirko. Znova bo to častno mesto pripadlo Riccardu Mutiju, ki še ne uresničuje svojih napovedi o zadnjem novoletnem druženju s tem glasbenim orkestrom. Italijanski dirigent Muti bo tako leta 2025 sedmič vodil Dunajske filharmonike skozi novoletno jutro v zlati dvorani Musikvereina, skupno pa je 82-letnik dirigiral orkestru na več kot 500 koncertih.
Muti znan po atraktivnem, temperamentnem dirigiranju, ki navdušuje gledalce
Riccardo Muti spominja na italijanskega dirigenta Artura Toscaninija. Zanj velja, da je na odru odločen in da je pri svojem delu zelo pozoren na podrobnosti. Za Mutijev slog so značilni hiter tempo in čiste poteze, znan pa je po tem, da zna v vsako glasbeno delo, ki ga dirigira, vtisniti svojo glasbeno osebnost. Znan je tudi po tem, da se prepira z administratorji in voditelji, zaradi česar se včasih znajde na naslovnicah časopisov. Muti je vodil vrhunske orkestre in velike operne hiše, veliko časa pa je preživel tudi v Združenih državah Amerike, kjer je od leta 2010 glasbeni direktor Simfoničnega orkestra iz Chicaga.
Z izbiro Neapeljčana je Muti postal največkrat angažiran dirigent novoletnega koncerta po legendarnem obdobju z Lorinom Maazelom. Novoletni koncert je prvič vodil leta 1993. S filharmoniki je nastopil tudi v letih 1997, 2000, 2004, 2018 in nazadnje 1. januarja 2021. Za dirigentskim pultom je Muti videti temperamenten in samozavesten, zato ga nemalokrat imenujejo "vulkan za pultom". V svoji domovini Italiji je deloma priljubljen in deloma kritiziran, kljub temu pa velja za specialista za Mozarta s posebnim nagnjenjem do neapeljske glasbe 18. stoletja, ki le malokoga pusti hladnega.
Neapeljčan v tesnem stiku z avstrijsko kulturo in klasično glasbo
Preden je postal direktor čikaških simfonikov, je služboval v Firencah, Londonu, Filadelfiji, Milanu in Salzburgu. Avstrija je zanj postala pomembna umetniška postaja od njegovega debija na Salzburškem festivalu leta 1971 z Donizettijevim Don Pasqualom do poznejšega tesnega sodelovanja z Dunajskimi filharmoniki. "Odnos z Dunajskimi filharmoniki je bil vedno stalnica mojega življenja. Dunaj je bil vedno moj drugi dom," pravi Muti. Od leta 1971 dalje je Muti vsako leto dirigiral na Salzburškem festivalu. V Dunajski državni operi je redno nastopal od leta 1973, ko je v njej debitiral z Verdijevo Aido.
V vmesnem času je bil tudi prvi dirigent Filadelfijskega orkestra, leta 1986 pa je nasledil svojega tekmeca Claudia Abbada na mestu glasbenega direktorja milanske Scale. Mesto je zaradi spora zapustil leta 2005. Od leta 2010 je bil glavni dirigent Čikaškega simfoničnega orkestra, kjer so ga po odhodu s položaja povišali v dosmrtnega dirigenta.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje