Gre za tretji film, pri katerem je eden najboljših piscev tega desetletja Judd Apatow napisal tako scenarij kot prevzel režijo. Rdeča nit njegovega pisanja vseskozi predstavljajo spolnost ter številne šale o spolnosti, na katere nato obesi primerno zgodbo.
40-letni devičnik in Napumpana
Steve Carell se tako v 40-letnem devičniku prvič skuša intimno zbližati z žensko, Seth Rogen in Katherine Heigl se v Napumpani spoznata na neki zabavi in ljubita, a hitro spoznata, da nimata nič skupnega, dokler ne ugotovita, da sta spočela otroka. Komiki platno posodijo ljudem, ki se preživljajo s komedijo, večinoma stand-up komedijo, kjer (predvsem pri začetnikih) nepogrešljivi del nastopa tvorijo šale o spolnosti.
Veliko avtobiografskih dejavnikov
Marsikdo, ki se udejstvuje v umetniških poklicih (ni nujno, da so umetniki), vam bo priznal, da del snovi črpa iz lastnega življenja. To velja tako za pesnike, pisatelje, glasbenike, slikarje pa seveda tudi za filmske ustvarjalce. Delež prenosa je lahko neznaten (samo ideja), lahko pa skoraj avtobiografski. Judd Apatow je s Komiki tokrat bistveno bližje drugemu ekstremu.
Zgodba se na eni strani vrti okrog treh sostanovalcev - mladih neuveljavljenih komikov na čelu z Iro (Seth Rogen), na drugi pa ravnotežje drži George Simmons (Adam Sandler), svetovno uspešen komik, ki pa je v resnici osamljen, na začetku zgodbe pa še izve, da ima redko obliko levkemije in majhno možnost preživetja. Povezav z režiserjem je ogromno. Apatow je vse življenje zaljubljen v komedijo. V mladosti se je neuspešno preizkušal v stand-up komediji, pozneje pisal šale uspešnejšim, s Sandlerjem sta bila dve leti sostanovalca, v filmu pa ponudi prostor svoji ženi Leslie Mann in obema hčerama. Simmonsov dualizem slave in osamljenosti pa bi lahko povezal z Apatowim hitrim uspehom in priznanjem kritiške srenje, ki pa zadnja leta nad njim ni več tako izrazito navdušena. Je slava minljiva? Mar (za Apatowa) konec slave pomeni neko vrsto smrti?
Komiki niso veseljaki
Predstavljeni junaki sicer niso dolgočasni in ne živijo dolgočasnega življenja, a so zdolgočaseni in utrujeni. Predstavljena dinamična os ni pretirano optimistična. Vsakodnevno čakanje na preboj pomeni mladeničem notranjo frustracijo, Apatow pa jim s podobo zavoženega Simmonsa ne ponuja preveč upanja – le veliko in prelepo škatlo, za katero pa se izkaže, da je votla.
Moti predolga minutaža
Komiki ne sodijo med tiste vrste komedij, ki vam ponuja salve smeha (kot bi morda pomislili iz naslova), trpek naboj predstavlja ravno poigravanje z mislijo o smrti in uresničitvi sanj, za katere pa se izkaže, da niso nič kaj sanjske. Film prinaša veliko gradiva za razmišljanje, veliko subtilnega humorja, ima pa eno večjo napako – s pretirano dolžino večkrat poruši nastalo ravnotežje. Junaki se sicer razvijajo, a režiser bi to lahko prikazal bistveno hitreje kot pa v 146 minutah.
Kaj pomeni funny? Vprašajte Joeja Pescija!
Za konec le še misel o izvirnem naslovu – Funny People. Kako prevesti pridevnik funny? Zabaven? Smešen? Šegav? Nenavaden? Čuden? Vse te možnosti ponuja angleško-slovenski slovar in ogled filma potrjuje, da so to vse lastnosti Komikov. Ob tem le še asociacija na klasiko Dobri fantje, kjer Henry (Ray Liotta) mafijca Tommyja (Joe Pesci) opiše kot »funny«, sledi izjemen dialog in Tommyjevo iskanje definicije te besede.
Komiki (Funny People) |
ZDA, 2009 Proračun: 75.000.000 ameriških dolarjev |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje