Foto: Wikipedia
Foto: Wikipedia

Klimtova fundacija je predčasno prekinila najemno pogodbo in že začela z izselitvijo. Na delovanje kavarne in restavracije, poimenovane po umetniku, zaprtje muzeja ne vpliva, poroča avstrijska tiskovna agencija APA.

Izselitev fundacije tudi ne bo vplivala na dejavnosti društva Klimt am Attersee, ki se posveča ohranjanju kulturne dediščine Gustava Klimta.

Muzej, ki ima površino približno 200 kvadratnih metrov, so odprli leta 2012. Leta 2015 je Klimtova fundacija muzej prevzela v upravljanje od Klimtovega društva in Turističnega združenja Attersee. Neprofitno zasebno fundacijo je ustanovila Ursula Ucicky, vdova Klimtovega sina Gustava Ucickyja. V zbirki Klimtove fundacije so oljne slike, risbe in fotografije avstrijskega umetnika ter dela njegovih sopotnikov.

Predstavljanje dragocenih Klimtovih originalov je pomenilo velik izziv za lokacijo in zahtevalo velika vlaganja za zagotavljanje ustreznih klimatskih pogojev in varnostnih standardov. Čeprav je fundacija prejela finančno podporo s strani turističnega združenja, dveh občin in Klimtovega društva, so morali, kot so zapisali v pismu regionalnim deležnikom, vsako leto vložiti še petmestne zneske. Poleg financ so v fundaciji kot razlog za izselitev navedli tudi infrastrukturne izzive.

Letos so po pisanju agencije APA v muzeju našteli 7500 obiskovalcev.

"Vsa umetnost je erotična"
Gustav Klimt se je rodil leta 1862 in je po končani šoli za umetno obrt od leta 1879 delal pri slikarju Hansu Makartu. Štiri leta pozneje je odprl lasten studio, specializiran za stensko slikarstvo.

Spoj ornamentike in zlate barve je v Klimtovi umetnosti je svoj vrhunec doživel s sliko Poljub iz let 1907/1908. Foto: EPA
Spoj ornamentike in zlate barve je v Klimtovi umetnosti je svoj vrhunec doživel s sliko Poljub iz let 1907/1908. Foto: EPA

Leta 1897 je na Dunaju ustanovil umetniško skupino dunajska secesija. Umetniki secesije so se upirali tedanji klasični umetniški smeri in si prizadevali za preporod umetnosti. Med letoma 1900 in 1903 je Klimt ustvarjal stropne alegorične poslikave za Univerzo na Dunaju, ki pa so povzročile škandal.

Začetek nove ustvarjalne faze v njegovem delu je pomenil Beethovnov friz, ki je nastal za XIV. secesijsko razstavo leta 1902. Na njej sta bili v ospredju ornamentika in zlata barva – njun spoj je vrhunec doživel s sliko Poljub. Sicer pa je bil Klimtov osrednji subjekt žensko telo, njegova dela zaznamuje odkrit eroticizem. In tako je tudi sam nekoč dejal: "Vsa umetnost je erotična."