Prizidek muzeja, ustanovljenega leta 1929, bodo zgradili po načrtih arhitekta Jeana Nouvela, ki med drugim slovi kot mojster filigranske obdelave stekla in jekla. Najboljši dokaz tega je njegov zdaj že nekaj let star arabski institut v Parizu, podoben dokaz pa naj bi bil tudi novi prizidek k muzeju sodobne umetnosti. Dozidava znamenitega muzeja bo tretja Nouvelova realizacija v New Yorku, razstavno površino MoME pa bo prizidek povečal za več kot 3.500 kvadratnih metrov. Poleg novih razstavnih soban v prizidku načrtujejo tudi hotel in luksuzne apartmaje.
Ann Temkin, ki je lani postala vodilna kuratorka slikarskega in kiparskega oddelka, je namreč v nekaj mesecih svojega službovanja radikalno posegla v stalno postavitev muzeja. Najprej se je znebila 'nepotrebnih' okvirjev. Menila je namreč, da so obiskovalcem preprečevali, da bi se zavedli, kako radikalna so zares razstavljena dela.Stalna zbirka, ki počasi izginja
Bolj konservativni ljubitelji MoME se tudi pritožujejo, da stalna zbirka, ki je pravzaprav pomagala definirati moderno umetnost 20. stoletja, počasi izginja. Prvič v zgodovini so se med temi danes že klasičnimi slikarskimi deli znašla dela drugih umetniških medijev in avtorjev, ki se - kot piše New York Times - niso prebili v 'uradni kanon oziroma šolo' umetnosti 20. stoletja. Tako po novem kar 75 od približno 400 del, razstavljenih v tako imenovanih Barrovih galerijah, pripada novim medijem oziroma ni del slikarskega in kiparskega programa. Tudi ko gre za velike avtorje, se je Temkinova odločila za nekaj rošad; tako je na primer na vidnem mestu v 4. nadstropju delo Jacksona Pollocka zamenjala s skulpturo Louise Bourgeois. Kuratorka sporoča, da nikogar ne sme skrbeti, da MoME po njeni renovaciji ne bo več prepoznal. Povzemimo njene besede iz New York Timesa: "Želim si, da bi obiskovalci spet in spet prihajali in spoznavali nova dela. Vendar bodo nekateri njihovi najljubši eksponati vedno tam. Privoščimo jim njihovo 'torto'."
20. stoletje je vse kaj drugega kot sosledje -izmov
Ann Temkin trdi, da so njene poteze umetnostnozgodovinsko upravičene. Meni, da je stara postavitev zavajala in da ni pravično predstavljala razvoja vizualne umetnosti v 20. stoletju. Tako Temkinova, ki je med drugim na stalno razstavo oziroma na razstavo v konstruktivističnem oddelku uvrstila šest del Ljubov Popove, zavrača obtožbe, da so njene poteze očitno feministične. Zagovarja se, da želi le sporočiti, da je 20. stoletje še vse kaj drugega kot sosledje -izmov in da so vedno obstajali tudi stranski tokovi, ki so bili pogosto po krivem spregledani. naj vas še nekoliko pomirimo: van Goghova Zvezdna noč ne gre nikamor, prav tako pa nedotaknjen ostaja prikaz evolucije nekaterih najpomembnejših gibanj: "Edini kraj na svetu smo, kjer se lahko seznanite z razvojem kubizma. Bilo bi perverzno, če tako ne bi ostalo."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje