To je eno od sporočil tiskovne konference, na kateri so predstavili novo sezono novomeškega gledališča, ki ga od ustanovitve vodi Matjaž Berger. Berger je poleg Dušana Jovanovića, Janeza Pipana in Nane Milčinski tisti, ki bo v novi sezoni predstavil eno od štirih novih gledaliških produkcij Anton Podbevšek Teatra (v nadaljevanju APT). Uvod v novo sezono bo na sporedu že v petek, 6. februarja ob 19.00. Tedaj se bo v Dvorani novomeške pomladi APT-ja zgodila Soareja o avantgardi, pri kateri bosta poleg Bergerja sodelovala tudi Janez Vrečko in Lev Kreft.
Henry James - saga o naši civilizacijiKot prva bo repertoar APT-ja dopolnila predstava Portret neke gospe po literarni predlogi Henryja Jamesa. Kot pravi režiser predstave Matjaž Berger, se je za to besedilo odločil zaradi navdušenja nad avtorjem. Poleg tega je čas pravi za ponoven zagon ukvarjanja z Jamesom, saj se je v tej eri pokanja naše civilizacije treba zazreti v njeno poreklo. Povsem z drugega konca diapazona dramskih žanrov pa prihaja projekt Dušana Jovanovića. Jovanović namreč v APT postavlja nedramski projekt oziroma izpovedi. Gre za avdiovizualni projekt, v katerem vrsta posameznikov, ki jih trpinčita lastna vest in preteklost, v nekakšnih spovednicah govori o sebi. Spregovorili bodo 'vsi' - od kriminalcev prek športnikov in umetnikov do navadnih ljudi.
Janez Pipan, ki je še do letošnje sezone vodil ljubljansko Dramo, pa v Novem mestu pripravlja dramo Afera Primoža Kozaka. Za Pipana je to Kozakovo delo poleg Smoletove Antigone ključno besedilo novejše slovenske dramatike. Kraj izvedbe predstave ostaja skrivnost; izdali ga bodo šele z napovedjo predstave. Nana Milčinski pa bo v sodelovanju z Nejcem Gazvodo kultno besedilo Jonatan Livingston Galeb avtorja Richarda Bacha prelevila v gledališki rockkoncert. Pri tem računa na sodelovanje s skupino Siddharta, ki pa zaradi obveznosti sodelovanja še ni potrdila. Predstava naj bi bila namenjena otrokom, mlajšim od 15 let.
Retrospektiva 'lokalnega' cineasta Dorina
Program APT-ja bo junija dopolnila retrospektiva filmov novomeškega cineasta Filipa Robarja Dorina. Slednjega je Berger predstavil kot zadnjega rudarja, čigar filmi kažejo slovensko resničnost od šestdesetih do konca osemdesetih let. Ob napovedi njegove retrospektive je Dorin navrgel tudi nekaj besed o slovenskem filmu. Označil ga je za bednega in dejal: "Nima tistega avantgardnega poguma in neposrednosti. Sodoben slovenski film ne pozna resničnosti, podrobnosti, človeškega vedenja, govora, zatika se v literarnosti, metaforiki in besedičenju. Matere bedakov so vedno noseče."
Ko smo že pri nosečnosti, lahko le zapišemo, da upamo, da bo v prihodnje tudi APT še večkrat 'noseč' in da mu bo k temu pomagalo tudi ministrstvo za kulturo. Kot je namreč rekel Berger, naj bi status APT-ja, najmlajšega slovenskega gledališča, katerega usoda je bila do zdaj odvisna od dobrohotnosti občine in pokroviteljev, s pomočjo ministrstva za kulturo v naslednjih letih vendar uredili. In tedaj naj bi bilo to gledališče končno tudi deležno enake pozornosti in podpore kot druga slovenska poklicna gledališča.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje