Foto:
Foto:
Concerto Barocco (foto Robert Balen)
Serenade veljajo za eno od največjih baletnih mojstrovin (foto Robert Balen).

Na njem so izvedli tri baletne predstave, od katerih je za dve koreografijo postavil prav ruski umetnik. Tako Serenade kot Concerto Barocco na naših odrih še nista bila uprizorjena v izvedbi slovenskega baletnega ansambla. Baletniki so odplesali tudi Favnovo popoldne, za katerega si je koreografijo zamislil Sergej Lifar. Na baletnem večeru je dirigentsko palico v rokah držal Igor Švara, koncertni mojster večera pa je bil Gregor Traven.

Ustvaril več kot 400 koreografij
Ruski baletni umetnik se je pred 100 leti rodil v St. Peterburgu, še preden je dopolnil 30 let, pa je odšel v ZDA, kjer je sodeloval pri ustanovitvi mnogo baletnih šol in skupin. Tako je bil eden od krivcev tudi za nastanek baletnega ansambla v New Yorku, za katerega je kot baletni mojster in koreograf prispeval vse do svoje smrti pred 21 leti.

George Balanchine danes velja za avtorja več kot 400 koreografij, v baletno zakladnico pa je prispeval balete, ki danes sodijo med klasike, med drugim tudi Serenade, Concerto Barocco, Hrestača, Dunajske valčke, Violinski koncert Stravinskega in Dragulje. Ustvarjal je vse do svoje smrti, za njegovo zadnje delo pa velja nova postavitev variacij za orkester, ki jih je ustvaril na glasbo Stravinskega. Poleg tega je Balanchine ustvarjal tudi koreografije za filme, muzikale in opere.

Concerto Barocco na Bachovo glasbo
Na glasbo Johanna Sebastiana Bacha je George Balanchine postavil koreografijo za Concerto Barocco. Postavitev za ljubljanski večer sta določili Nanette Glushak in Maria Palmierim, ki sta postavili tudi Serenade, pri nastajanju pa sta sodelovala tudi asistenta Andreja Hriberšek in Viktor Isajčev, ki sta prav tako pomagala pri ustvarjanju Serenad. Na odru kot solisti zaplešejo Rita Pollacchi/Olga Andreeva, Ana Klašnja/Regina Križaj Babačić in Dan Rus/Danil Jastrebov.

Sledi vse do Nižinskega
V Favnovem popoldnevu se kot solista izmenjujeta Aleksander Zembrovski in Mihael Žveglič, ki na postavitev Mojmirja Lasana plešeta na glasbo Clauda Debussyja. Kostumografija in scenografija sta delo Biljane Unkovske, asistent predstave pa je Andrew Greenwood. Lasan je baletni nastop naslonil na koreografijo, ki jo je pred več kot 20 leti sam odplesal pod koreografskim vodstvom Sergeja Lifarja. Prvi, ki se je lotil te koreografije, pa je bil sloviti plesalec in koreograf Nižinski.

Mojstrovina v modrem
Balet, ki ga je Balanchine ustvaril na glasbo svojega rojaka Petra Iljiča Čajkovskega, pa velja za eno od temeljnih baletnih del 20. stoletja. Glavno vlogo v njem ima baletni ansambel, na prvi pogled pa se zdi, da koreografija ne pripoveduje nobene zgodbe. A Balanchine je s plesom, ki ga ovijata modra barva kostumov in luči, ustvaril pravo mojstrovino, ko je sledil skladateljevi notranji logiki.

Serenade, kot so baletni večer poimenovali v Operi in baletu, bodo na sporedu še 13., 16., 17., 23., 25. in 26. novembra ob 19.30, ob 16.30 pa bodo na sporedu 19. novembra.