Dramatizirani Ivan (Igor Samobor), Aljoša (Bojan Emeršič), Dmitrej (Jernej Šugman) in Fjodor Karamazov (Ivo Ban) so danes prvič stopili na oder ljubljanske Drame. V več ur trajajoči predstavi o bogu in nesmrtnosti pa se jim je pridružilo še okoli 30 igralcev Draminega ansambla, seveda pod režijsko taktirko Koruna, ki je roman tudi priredil.
Premiera oktobra prestavljena za en mesecPri priredbi romana se je Korun naslanjal na prevod Vladimirja Levstika s popravki Vitala Klabusa. Odrska adaptacija je v njegovi beležnici nastajala od leta 2001, vaje na odru pa so se začele junija letos. Premiera Karamazovih je bila sicer napovedana že za oktober, vendar so jo zaradi zahtevnosti projekta morali predstaviti.
Pet let po Idiotu
Korun, ki si je izkušnje z velikanom ruskega psihološkega realizma pridobival že pred petimi leti, ko je na oder postavil njegovega Idiota, sicer pravi, da ne želi biti dramatizator. Želi namreč uprizoriti roman Dostojevskega in ne (zgolj) njegove teme oziroma sodobnega sprejemanja njegovih razmišljanj o identiteti, dobrem in zlem, veri in neveri.
Ljubezen do sebe vs. ljubezen do drugega
Korun se je v priredbi osredotočil na dve ravni romana; na raven telesnega (animaličnega, nagonskega), ki jo zaznamuje ljubezen do samega sebe, in na raven skupnosti, odnosa do drugega, ki jo zaznamuje ljubezen do soljudi. Odkar je bil roman napisan - pred 120 leti - se je diskrepanca med obema ravnema zmanjšala; danes namreč na človeka gledamo predvsem kot na dinamično enotnost omenjenih ravni, je povedal režiser.
Oče in trije sinovi
Zgodba romana, ki sodi na knjižno polico vsakega intelektualca, v središče postavlja odnos med očetom Fjodorjem Karamazovim in njegovimi tremi, karakterno zelo različnimi sinovi. Za pestrost pripovedi pa skrbi veliko bolj ali manj pomembnih stranskih oseb; med njimi velja omeniti predvsem Grušenjko (Polona Juh), Katerino Ivanovno (Nataša Barbara Gračner) in Smerdjakova (Gregor Bakovič).
Globoka moralno-filozofska vrašanja, vpeta v strukturo kriminalke
Bratje Karamazovi so zadnji roman Fjodorja Mihajloviča Dostojevskega, ruskega literata, ki je v svoja dela nemalokrat vpletal moralna in filozofska vprašanja, s katerimi se je ukvarjal vse življenje; na primer vprašanje o Bogu, o dobrem in zlem, o vprašanju človekove krivde in njegove svobode in še mnoga druga. V primeru Karamazovih jih je vtkal v strukturo kriminalke o uboju Fjodorja Karamazova, očeta treh bratov ...
Minimalistična scena
Ker seveda teater za razliko od romana ne omogoča hitrih sprememb bivališč, se je Korun odločil za izredno minimalistično sceno. Pri tem mu je pomagala njegova stalna sodelavka Janja Korun, ki je poskrbela tudi za kostume.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje